Fórum pro uživatele kancelářského balíku OpenOffice | LibreOffice
 

#1 27. 7. 2019 17:17:22

Fastarrow
Člen
Registrace: 8. 3. 2015
Příspěvků: 6

Vypsání revize ve writeru s hodnotama buněk v Calcu Jednoduché?

Ahojte,
snazím se uz pár měsíců přijit na to jak vyplnit revizi ve writeru s tím, že zadám asi 5 hodnot v calcu do buněk a potřebuju, aby se mi to promítlo v textu revize.

Již jsem zkusil pár variant:

POužití DDE ve writeru. Řádek v dokumentu jsem dal do tabulky o jednom řádku a do jednoho pole jsem vložil odkaz přes DDE na buňku v tabulce. 

Takže jsem zadal pět položek v tabulce a měl jsem jistotu, že se to dosadilo tam, kde potřebuju ve writeru a dal jsem jen uložit.

Problém:
po uložení a opětovném otevření, přestalo propojení writeru s calcem fungovat! Ani manuálně to nešlo oživit přes aktualizaci odkazu. Vynutit propojení šlo jen tak, že jsem writer zavřel přes správce programu natvrdo a on pak chtěl obnovit dokument. Jednou jsem to zapomněl udělat tímto způsobem a ztratil jsem svoji šablonu, protože nefungovala.

Zkusil jsem to v Microsoft office, ale tam to jde paradně, ale tu hodnotu si to hodí na samostatný řádek a ne do textu, takže nepoužitelné.

HLAVNI DOTAZ:
Jak mohu toto prosím vyřešit a udělat si šablonu ve writeru, kde se do věty promítne obsah pár buněk z  calcu?

Díky!

Offline

#2 27. 7. 2019 17:56:14

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 3,468

Re: Vypsání revize ve writeru s hodnotama buněk v Calcu Jednoduché?

Toto se dělá speciálními poli. Základ je taháním dat z databáze - třeba z registrovaných úseků Calcu.


     Existuje možnost použít makra buď hybridně se speciálními poli, nebo čistě jen makry která umí číst i z neregistrovaných zdrojů. Tyto metody jsou rychlé pokud víte jaká pole tahat. Většinou se pustí šablona, která má už speciální pole přednastavena. Jde zejména o hlavičkové údaje které lze někdy číst z vlastností Writeru (například firma zpracovatel a jiné).
     Nastavení takových šablon je skutečně vyšší dívčí a není to ani dobře popsáno v návodech. Nicméně když je zřejmé kam a jaká data odkud - tak se to dá udělat celkem dobře. Systém je vyvinut tak aby se makra nemusela používat ale je to fakt na hlavu.


     S makry je to trochu jinak, ale vždy se musí programovat při každé změně šablony. Při práci bez maker se předpokládá používání nástroje hromadné korespondence. Já mám už dlouho podobný popis rozpracovaný ale ne a ne se dostat k dodělání.


     Jestliže máte (což zřetelně uvádíte) představu jak o zdroji, tak o vlastní šabloně, tak mi to pošlete (například pomocí uložto.cz nejlépe adresář v souboru zip s obsahem šablony a zdroje - asi Calcu, ale může to být i něci jiného jako CSV, HTML, Base a podobně).
     Rozchodím to i když takhle na blind nevím jak - jestli makry nebo bez maker. Nemusím poznat k čemu šablona přímo slouží, ale popis potřeb by měl být kvalitní. Je potřeba například komentáři, či poznámkami popsat co se kam má tahat - jak v Calcu tak ve Writer.
     Nevím jestli tohle ještě někdo zde na fóru umí - ale mimo jednoho uživatele to nikoho dlouho nezajímalo. Takže tyto věci nejspíš nikdo nevezme ale byl bych rád když by se někdo takový našel a zajímal se o práci se šablonami. Mají obrovský potenciál.


Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

Zápatí