Vyskúšal som to na dvoch novovytvorených dokumentoch a bol som nadšený. Problém nastal, keď som sa to snažil aplikovať. Osobne totiž nerobím žiadne úpravy v zdrojovom zošite. Tento zošit vznika exportom z iného programu a po exportovaní sa automaticky otvorí, čím som v exceli dosahoval aktualizáciu.
Zatiaľ fungujem tak, že som si nahral (vytvoril) makro, ktoré som priradil k tlačítku. Toto tlačítko som umiestnil do každého pracovného zošitu. Tu je makro:
sub Main
rem ----------------------------------------------------------------------
rem define variables
dim document as object
dim dispatcher as object
rem ----------------------------------------------------------------------
rem get access to the document
document = ThisComponent.CurrentController.Frame
dispatcher = createUnoService("com.sun.star.frame.DispatchHelper")
rem ----------------------------------------------------------------------
dispatcher.executeDispatch(document, ".uno:EditLinks", "", 0, Array())
end sub
Lenže nahrávanie makra už nedokázalo zaznamenať udalosti aktualizovať a zavrieť, tak to makro mi iba uľahčuje otváranie tabuľky so zdrojom dát.Aktualizovanie a následné zatvorenie tabuľky zdrojov je už na mne. Tento prípad má výhodu v tom, že to makro sa zadá priamo do zošita, takže ak si ho otvorí nejaký ďalší človek, čo o tom nemá ani páru, tak s tým vie robiť.
Teraz ma napadol druhý spôsob, ktorý by túto vec mohol vec uľahčiť a to je nejako automatizovať priradenie názvu k oblasti buniek v zdrojovom zošite (asi makro). Aj tento spôsob má svoje nevýhody, lebo pre úsporu času pri otváraní mám pracovné zošity urobené tak, aby mi spracovávali iba 3000 hodnôt, čo na 90% úloh stačí, ale niekedy potrebujem spracovať aj viac napr. 5000 hodnôt. Teraz mi vlastne stačí skopírovať posledný riadok na ďalších 2000 riadkov a už môžem spracovávať tých 5000 riadkov. Ak by sa urobilo makro, ktoré prideľuje presne ohraničenej oblasti buniek názov, tak by to mohlo skomplikovať náhodnú potrebu rozšírenia spracovávaných údajov. Tento prípad má výhodu v tom, že by sa vlastne príkaz robil iba v jednom zošite, ale nevýhodu v tom, že makro musí byť zasadené priamo do Openofficu, čo druhá, alebo tretia osoba už nemusí zvládnuť.
1. prípad: Neviete ako vytvoriť makro, ktoré by aktualizovalo prepojenie zošitov?
2. prípad: Neviete ako vytvoriť makro na výber oblasti buniek a následné priradenie názvu?
Neviem, či to niečo komplikuje, ale všetky súbory sa presúvajú a kopírujú do na ďalšie miesta, tak tie pracovné zošity používajú ako zdrojový súbor umiestnený práve tej istej zložke ako sú ony.
Ďakujem