Jano základní pochopení maker najdeš v seriálu Dana Sedláčka. Prohlédni si například kolonku návody. Makro pro Tvé potřeby není nijak náročné. Zase se jedná jen o představu co odkud a kam bude sbírat.
Když bude mít každý svou složku (foldr) tak tam může být například jediný sešit, který ovšem může mít například pro každý den v týdnu nový (jiný list). Takže například foldr "Alena" bude mít uvnitř sešit "Alena Stránská" a sešit bude mít uvnitř 7 lisrů každý s názvem (datem v týdnu). Makro pak otevře postupně každý foldr a sešit nakopíruje údaje pod sebe. Tohle by odpovídalo souborům vyhodnoceným nejlépe za týden. Souhrn i s celým vyhodnoceným týdnem se pak archivuje jako týden v roce. Takže například v pondělí ráno stiskneš tlačítko makra, to překopíruje data pod sebe do souhrnu, souhrn se uloží jako hlavičkový soubor celkového foldru (např. 15. týden) a také jako běžná složka centrálního seznamu.
Zpracovaný týden se uloží do archivu a vygeneruje se nový týden se všemi folgry a prázdnými sešity, které si mohou zaměstnanci stáhnout. (tedy nemusí nic stahovat, ale musí nazvat své sešity shodně s centrálním registrem. Navíc je tak možné přenášet individuální úkoly a jmenovité sešity, nebo foldry mohou být zamčené heslem, a nebo mohou dostat tímto způsobem odbírky práce a ostatní info.........). Jde o to, že makro potřebuje stále stejné (nebo předem očekávané) názvy a adresáře.
Pravidelné operace mohou být libovolně přizpůsobené potřebě pracoviště a soubory mohou být i na veřejné síti za určitých předpokladů, takže zaměstnanci nemusí nutně na jediné místo (s wifinou). Jde tedy jen o tu strukturu a domluvu kdy se a jak aktualizují data.
Sešit se souhrny pak zná strukturu foldrů a makro postupně otevře foldr za foldrem, sešit za sešitem a nakopíruje data do jednoho, nebo více listů, nějak vyhodnotí, či seřadí ap. Jak jsem uvedl je možné uložit hlavičkový soubor foldru (to v případě, že foldr pro pracoviště obsahuje více sešitů - jmenných pracovníků) a podobně.
Samozřejmě je možné, aby byla struktura jiná. Například jeden sešit na pracovníka a na celý rok. Jednotlivé listy pod názvy měsíců a podobně. Makro může kontrolovat zápis po zápisu a najít i později přepsané údaje - a mnoho dalších detailů. Je dokonce možné nastavit zaznamenání změn, a bude vidět i kdy byl sešit pozměněn atd...
Asi nejlepší by bylo udělat takové to organizační schemátko a dát ho sem. Názvy a jména mohou být smyšlená - následně se dají přepsat podle skutečnosti. Ale počet a subordinace by měly být vidět - včetně časové návaznosti úkonů. A pak Vám já, nebo někdo jiný makro postaví přímo na míru. Bez toho nemá cenu něco dělat.
Samozřejmě dovedu si představit, že takhle se sbírají data pro distributory vody, alektřiny, plynu, nebo data pro pečovatelskou službu či jiné zdravotnické či sociální služby, nebo například data pro fyzické inventury HIM, objednávky dealerů ap. Ve většině případů asi půjde také o určitou míru bezpečnosti. Takže dobré schema bude obsahovat i takové údaje ze kterých se dá míra (potřeba) bezpečí odvodit.
Editoval neutr (10. 2. 2013 07:20:04)
Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ