Fórum pro uživatele kancelářského balíku OpenOffice | LibreOffice
 

#1 9. 2. 2013 15:17:48

Stepijana
Člen
Registrace: 4. 9. 2010
Příspěvků: 14

sdílení údajů a zapisování do jedné společné tabulky - VYŘEŠENO

Dobrý den
Mám následující dotaz. Firma má pro každého zaměstnance tablet. V těchto tabletech mají v určitém programu stejnou tabulku, do níž každý ukládá svá data, v místě kde není připojení na internet.
A teď to hlavní. Po skončení této činnosti se sejdou na centrále, kde tato uložená data odešlou
a) do centrálního počítače (s OS Windows nebo Linux) nebo
b) do společného úložiště dat (Google docs, Zoho nebo něco podobného?)

Je možné to udělat tak, aby data, které vytvořili do tabulky každý zvlášť se ve společné tabulce po odeslání zkompletovali nějak automaticky? Aby odeslání proběhlo jednoduše, bez přepisování z jedné tabulky pro každého zvlášť do jedné společné?

Př.: Ve své tabulce vyplní jeden člen firmy co dělal pro p. Nováka, druhý pro p. Dvořáka atd. Po odeslání by bylo vidět co pro koho všichni dělali v jedné společné tabulce?

Uff. Doufám že jsem to napsal dostatečně srozumitelně. Napište mi prosím, jestli to nějakým způsobem lze udělat, případně jakým. Děkuji

_____________________________________________
Značím jako vyřešené

;o)

Editoval sedlacekdan (16. 2. 2013 11:21:41)

Offline

#2 9. 2. 2013 20:42:56

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,931

Re: sdílení údajů a zapisování do jedné společné tabulky - VYŘEŠENO

Určitě to lze udělat. Jen jde o Vaši představu jak se budou data zpracovávat do souhrnu. Klasicky bych řekl, že bude mít každý svůj folder kam jen překopíruje svůj denní zápis. Souhrn bych pak dělal makrem. V jiném případě (například když by individuálně kopírovali každý na konec společného souboru vzniknou chyby a budou hádky).
   Ve vlastním foldru pak mohou být i prázdné údaje místo dovolených, nemoci ap. Takže se nestane, že by někdo zapomenul a nepřiznal např. chybu ap.
   Souhrny lze dělat i manuálně - to si musíte ale nějak ošetřit (sekretářka ap). V každém případě i makrem by měl někdo "něco udělat" aby souhrn vznikl.


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#3 9. 2. 2013 21:27:52

Stepijana
Člen
Registrace: 4. 9. 2010
Příspěvků: 14

Re: sdílení údajů a zapisování do jedné společné tabulky - VYŘEŠENO

neutr napsal(a)

Určitě to lze udělat. Jen jde o Vaši představu jak se budou data zpracovávat do souhrnu. Klasicky bych řekl, že bude mít každý svůj folder kam jen překopíruje svůj denní zápis. Souhrn bych pak dělal makrem. V jiném případě (například když by individuálně kopírovali každý na konec společného souboru vzniknou chyby a budou hádky).
   Ve vlastním foldru pak mohou být i prázdné údaje místo dovolených, nemoci ap. Takže se nestane, že by někdo zapomenul a nepřiznal např. chybu ap.
   Souhrny lze dělat i manuálně - to si musíte ale nějak ošetřit (sekretářka ap). V každém případě i makrem by měl někdo "něco udělat" aby souhrn vznikl.

Ano. Máte určitě pravdu, že kopírovat ručně do společné tabulky rovnou by mohlo být předmětem hádek. Práce s makrem je pro mě ovšem trochu španělská vesnice. Můžete mi uvést příklad jak to udělat, nebo dát odkaz někam kde je o makru něco srozumitelně vysvětleno? Děkuji moc

Offline

#4 10. 2. 2013 06:50:27

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,931

Re: sdílení údajů a zapisování do jedné společné tabulky - VYŘEŠENO

Jano základní pochopení maker najdeš v seriálu Dana Sedláčka. Prohlédni si například kolonku návody. Makro pro Tvé potřeby není nijak náročné. Zase se jedná jen o představu co odkud a kam bude sbírat.


   Když bude mít každý svou složku (foldr) tak tam může být například jediný sešit, který ovšem může mít například pro každý den v týdnu nový (jiný list). Takže například foldr "Alena" bude mít uvnitř sešit "Alena Stránská" a sešit bude mít uvnitř 7 lisrů každý s názvem (datem v týdnu). Makro pak otevře postupně každý foldr a sešit nakopíruje údaje pod sebe. Tohle by odpovídalo souborům vyhodnoceným nejlépe za týden. Souhrn i s celým vyhodnoceným týdnem se pak archivuje jako týden v roce. Takže například v pondělí ráno stiskneš tlačítko makra, to překopíruje data pod sebe do souhrnu, souhrn se uloží jako hlavičkový soubor celkového foldru (např. 15. týden) a také jako běžná složka centrálního seznamu.
   Zpracovaný týden se uloží do archivu a vygeneruje se nový týden se všemi folgry a prázdnými sešity, které si mohou zaměstnanci stáhnout. (tedy nemusí nic stahovat, ale musí nazvat své sešity shodně s centrálním registrem. Navíc je tak možné přenášet individuální úkoly a jmenovité sešity, nebo foldry mohou být zamčené heslem, a nebo mohou dostat tímto způsobem odbírky práce a ostatní info.........). Jde o to, že makro potřebuje stále stejné (nebo předem očekávané) názvy a adresáře.
   Pravidelné operace mohou být libovolně přizpůsobené potřebě pracoviště a soubory mohou být i na veřejné síti za určitých předpokladů, takže zaměstnanci nemusí nutně na jediné místo (s wifinou). Jde tedy jen o tu strukturu a domluvu kdy se a jak aktualizují data.


   Sešit se souhrny pak zná strukturu foldrů a makro postupně otevře foldr za foldrem, sešit za sešitem a nakopíruje data do jednoho, nebo více listů, nějak vyhodnotí, či seřadí ap. Jak jsem uvedl je možné uložit hlavičkový soubor foldru (to v případě, že foldr pro pracoviště obsahuje více sešitů - jmenných pracovníků) a podobně.
   Samozřejmě je možné, aby byla struktura jiná. Například jeden sešit na pracovníka a na celý rok. Jednotlivé listy pod názvy měsíců a podobně. Makro může kontrolovat zápis po zápisu a najít i později přepsané údaje - a mnoho dalších detailů. Je dokonce možné nastavit zaznamenání změn, a bude vidět i kdy byl sešit pozměněn atd...


   Asi nejlepší by bylo udělat takové to organizační schemátko a dát ho sem. Názvy a jména mohou být smyšlená - následně se dají přepsat podle skutečnosti. Ale počet a subordinace by měly být vidět - včetně časové návaznosti úkonů. A pak Vám já, nebo někdo jiný makro postaví přímo na míru. Bez toho nemá cenu něco dělat.

   Samozřejmě dovedu si představit, že takhle se sbírají data pro distributory vody, alektřiny, plynu, nebo data pro pečovatelskou službu či jiné zdravotnické či sociální služby, nebo například data pro fyzické inventury HIM, objednávky dealerů ap. Ve většině případů asi půjde také o určitou míru bezpečnosti. Takže dobré schema bude obsahovat i takové údaje ze kterých se dá míra (potřeba) bezpečí odvodit.

Editoval neutr (10. 2. 2013 07:20:04)


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#5 10. 2. 2013 08:12:57

Stepijana
Člen
Registrace: 4. 9. 2010
Příspěvků: 14

Re: sdílení údajů a zapisování do jedné společné tabulky - VYŘEŠENO

neutr napsal(a)

Jano základní pochopení maker najdeš v seriálu Dana Sedláčka. Prohlédni si například kolonku návody. Makro pro Tvé potřeby není nijak náročné. Zase se jedná jen o představu co odkud a kam bude sbírat.


   Když bude mít každý svou složku (foldr) tak tam může být například jediný sešit, který ovšem může mít například pro každý den v týdnu nový (jiný list). Takže například foldr "Alena" bude mít uvnitř sešit "Alena Stránská" a sešit bude mít uvnitř 7 lisrů každý s názvem (datem v týdnu). Makro pak otevře postupně každý foldr a sešit nakopíruje údaje pod sebe. Tohle by odpovídalo souborům vyhodnoceným nejlépe za týden. Souhrn i s celým vyhodnoceným týdnem se pak archivuje jako týden v roce. Takže například v pondělí ráno stiskneš tlačítko makra, to překopíruje data pod sebe do souhrnu, souhrn se uloží jako hlavičkový soubor celkového foldru (např. 15. týden) a také jako běžná složka centrálního seznamu.
   Zpracovaný týden se uloží do archivu a vygeneruje se nový týden se všemi folgry a prázdnými sešity, které si mohou zaměstnanci stáhnout. (tedy nemusí nic stahovat, ale musí nazvat své sešity shodně s centrálním registrem. Navíc je tak možné přenášet individuální úkoly a jmenovité sešity, nebo foldry mohou být zamčené heslem, a nebo mohou dostat tímto způsobem odbírky práce a ostatní info.........). Jde o to, že makro potřebuje stále stejné (nebo předem očekávané) názvy a adresáře.
   Pravidelné operace mohou být libovolně přizpůsobené potřebě pracoviště a soubory mohou být i na veřejné síti za určitých předpokladů, takže zaměstnanci nemusí nutně na jediné místo (s wifinou). Jde tedy jen o tu strukturu a domluvu kdy se a jak aktualizují data.


   Sešit se souhrny pak zná strukturu foldrů a makro postupně otevře foldr za foldrem, sešit za sešitem a nakopíruje data do jednoho, nebo více listů, nějak vyhodnotí, či seřadí ap. Jak jsem uvedl je možné uložit hlavičkový soubor foldru (to v případě, že foldr pro pracoviště obsahuje více sešitů - jmenných pracovníků) a podobně.
   Samozřejmě je možné, aby byla struktura jiná. Například jeden sešit na pracovníka a na celý rok. Jednotlivé listy pod názvy měsíců a podobně. Makro může kontrolovat zápis po zápisu a najít i později přepsané údaje - a mnoho dalších detailů. Je dokonce možné nastavit zaznamenání změn, a bude vidět i kdy byl sešit pozměněn atd...


   Asi nejlepší by bylo udělat takové to organizační schemátko a dát ho sem. Názvy a jména mohou být smyšlená - následně se dají přepsat podle skutečnosti. Ale počet a subordinace by měly být vidět - včetně časové návaznosti úkonů. A pak Vám já, nebo někdo jiný makro postaví přímo na míru. Bez toho nemá cenu něco dělat.

   Samozřejmě dovedu si představit, že takhle se sbírají data pro distributory vody, alektřiny, plynu, nebo data pro pečovatelskou službu či jiné zdravotnické či sociální služby, nebo například data pro fyzické inventury HIM, objednávky dealerů ap. Ve většině případů asi půjde také o určitou míru bezpečnosti. Takže dobré schema bude obsahovat i takové údaje ze kterých se dá míra (potřeba) bezpečí odvodit.

Díky moc za ochotu. Pokusím se tím serálem prokousat. Čekal jsem že mi někdo odpoví. Ale ne tak obšírně a ochotně. Ještě jednou díky. Mmimochodem máte pravdu. Jedná se o pečovatelskou službu :-)

Editoval Stepijana (10. 2. 2013 08:52:58)

Offline

Zápatí