Fórum pro uživatele kancelářského balíku OpenOffice | LibreOffice
 

#1 20. 2. 2018 18:57:26

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Zdravim spolek,
uz dost let pouzivam Open Office a nekdy i Libre Office, kdyz nemam MS Office a vzdy to fungovalo.
Ted mam zvlastni problem, ktery se tyka zobrazeni po odeslani e-mailem.
Kdyz zpracuji excel a vlozim objednavku jako Excel, to co ve svem pocitaci nevidim ukaze se po odeslani jako viditelny text (veskere vzorce exelu ktery jsou jinak neviditelne (viz. prilohy).
Jediny jsem z kolegu, ktery ma tento problem a nevim co udelat at to zustane schovane jak to normalne ma byt???

Pred odesl.

- . -

Zobrazeni

Editoval Memart (7. 3. 2018 00:14:30)

Offline

#2 20. 2. 2018 21:40:31

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Pravděpodobně by mělo stačit nastavit v buňkách zákaz zobrazovat vzorce.
Postup : FORMÁT > FORMÁT BUNĚK > OCHRANA BUŇKY > VOLBA skrýt vzorce (při uzamčeném sešitě - což je nepraktické - odemknout upravit - zamknout).


     Ovšem řešení je ještě zcela jistě jinými způsoby. Nejprve ale uveďte verzi OpenOffice. Dále uvádíte že můžete na místo toho použít LibreOffice - otestujte v tomto programu.


     Také to vypadá, že nejsou správně postaveny vzorce. Nejsou vybaveny tak aby se chybové hlášení nezobrazovalo například :

=IF(ISERROR(A1)=1;"";A1)

     Přes to tam nějaký vzorec je který vybavuje hlášku "#NENÍ_K_DISPOZICI". Podívejte se do toho vzorce a místo té hlášky zadejte jen dvě dvojité uvozovky ("").


     Když se vám to nepodaří dejte sem ten vzorec, nebo postněte ukázku například přes uložto.cz a nebo podobný server.

Editoval neutr (20. 2. 2018 21:41:28)


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#3 21. 2. 2018 19:06:17

ludviktrnka
Člen
Registrace: 9. 7. 2009
Příspěvků: 520

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

hádám že v buňkách sloupce G, O a P budou nějaké ne zcela kompatibilní funkce, Zkuste sem naspat ty vorce co tam máte, řešení se určitě najde.


LibreOffice 5.2.2.2

Offline

#4 21. 2. 2018 22:29:05

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Ja nemuzu do vzorcu, je to firemni, mne nepristupny "areal" sad
Ovsem, je mozne, ze nejsou sikovne vybrany, ale nic v tom nenadelam.
Zkusim zmenit to nastaveni a DEKUJI za rychle odpovedi, ozvu se...

Offline

#5 21. 2. 2018 22:38:26

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Nejde mi to ani v Libre ani v Apachi sad
Open Office mam "Apache_OpenOffice_4.0.1_Win_x86_install_cs"


Neumim to jinak, nez zde kopirovat vzorce takto:
- Sloupec G je nazev vyrobku a vzorec je =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;2;0)
- Sloupec O je cena bez DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;3;0)
- Sloupec P je cena s DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;4;0)

A zkusil jsem skryt vzorce, dle navodu, vybral jsem si ty 3 kolonky a zadal hacek, pak jsem to poslal, ale znovu se vidi (po odeslani) sad
Nic jsem nezamikal, bylo odemknute.

(Toto jsem delal v Libre Office kdyz ulozenou objednavku v .XLS formatu otevru a pak ulozim take v .XLS, pak do firmy zaslu e-mailem, e-mail mam na Seznamu).
Apache U MNE ma viditelnou sit (prvni obrazek nahore), COZ JE MI NAMAHAVE PRO PRACI.

Editoval Memart (21. 2. 2018 23:14:01)

Offline

#6 22. 2. 2018 09:02:42

kabi
Člen
Registrace: 1. 6. 2017
Příspěvků: 107

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Co je ve sloupci F v "prázdných" buňkách? Jestliže jsou vzorce s vlookup napsány tak, jak píšete (a je vidět na prvním screenu) a F je prázdný, měla by tam být chybová zpráva #N/A. Jelikož tam není, je možné, že v F je nějaká hodnota, kterou máte v číselníku 'Kód zboží'. Proč ji nedohledá Excel je otázka.
Mřížku si můžete vypnout v Nástroje > Volby > OpenOffice Calc > Zobrazit

Offline

#7 22. 2. 2018 12:17:20

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Memart napsal(a)

Nejde mi to ani v Libre ani v Apachi sad
Open Office mam "Apache_OpenOffice_4.0.1_Win_x86_install_cs"


Neumim to jinak, nez zde kopirovat vzorce takto:
- Sloupec G je nazev vyrobku a vzorec je =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;2;0)
- Sloupec O je cena bez DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;3;0)
- Sloupec P je cena s DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;4;0)

A zkusil jsem skryt vzorce, dle navodu, vybral jsem si ty 3 kolonky a zadal hacek, pak jsem to poslal, ale znovu se vidi (po odeslani) sad
Nic jsem nezamikal, bylo odemknute.

(Toto jsem delal v Libre Office kdyz ulozenou objednavku v .XLS formatu otevru a pak ulozim take v .XLS, pak do firmy zaslu e-mailem, e-mail mam na Seznamu).
Apache U MNE ma viditelnou sit (prvni obrazek nahore), COZ JE MI NAMAHAVE PRO PRACI.

     Jedna věc je jistá : Nic jsem nezamikal, bylo odemknute.. Měl být zamčen list
Dále otestujete zadáním tohoto vzorce :

Místo    =VLOOKUP(F16;$'kód zboží'.$a:$d;2;0)
Zadejte =IF(F16="#NENÍ_K_DISPOZICI";"";VLOOKUP(F16;$'kód zboží'.$a:$d;2;0))
a podobně všechny vzorce. Měly by zmizet vzorce a uvidíme co po exportu

PS : Mřížku - vysvětlil kabi, nebo také volba FORMÁT > STRÁNKA > KARTA LIST > odstavec TISK, položka MŘÍŽKA. Ta by měla být u Vás asi zaškrtnutá - potom odškrtnout, nebo pokud je to opačně tak udělat změnu.
     Napadlo mne, že asi ze sloupce G, O, P do sloupce F "fyzicky nevidíte" - buď je skrytý, nebo je sešit už zamčený a zadáno nezobrazovat vzorce které jsou navíc uzamčené. Možná vše dohromady. Buňky ve formuláři jsou odemčené aby se v nich daly udělat manuálně opravy. Takže uvedený vzorec nechtěné, nebo nedosažitelné hodnoty zneviditelní. A to by měl export do PDF akceptovat.

Editoval neutr (22. 2. 2018 12:43:26)


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#8 22. 2. 2018 21:04:44

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

kabi napsal(a)

Co je ve sloupci F v "prázdných" buňkách? Jestliže jsou vzorce s vlookup napsány tak, jak píšete (a je vidět na prvním screenu) a F je prázdný, měla by tam být chybová zpráva #N/A. Jelikož tam není, je možné, že v F je nějaká hodnota, kterou máte v číselníku 'Kód zboží'. Proč ji nedohledá Excel je otázka.
Mřížku si můžete vypnout v Nástroje > Volby > OpenOffice Calc > Zobrazit

Sloupec F jsou kody zbozi, ktere vyplnime vcetne poctu ks a pak vse naskoci. Kody jsou uvedeny na listu 4  Excelu (dolu jsou 1-3 listy pro objednani zbozi,4-ty list jsou kody a 5-ty jsou adresy). Listy 4a5 jsou zamknuty, tam nemuzu. 1-3 vyplnujeme.

Jo, mrizku v OpenOffice jsem spravil, DEKUJI smile

Editoval Memart (22. 2. 2018 22:34:38)

Offline

#9 22. 2. 2018 21:52:20

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Tak jsem vymenil vzorce:
Pred odesl.

Ale opet to zlobi sad
Po exp.

No, udelal jsem to, vymenil vzorce, funguje to bez problemu, ale export se znovu vidi sad

Offline

#10 23. 2. 2018 06:42:16

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Můžete se podívat na vzorce ve aloupcích E a F - zkopírovat je sem? Také se podívejte jak jsou zajištěné (buňka v sešitě - co je zaškrtnuto).


     Ve sloupci F je vzorec, nebo píšete ručně kód zboží? Totéž platí o sloupci E. Je s podivem, že také sloupec Q chybu nevyhazuje - také tam musí být vzorec který sečte základ ceny + DPH. Skrývá se správně a ukazuje že nejméně tento údaj je v notaci korektní - určitě ho tam nedáváte ručně že - nebo ano?


     Na prvním příspěvku je obrázek exportu z Excelu kde jsou vidět karty a dodací listy tam jsou 3! Konkrétně : Dodací List1, Dodací List2, Dodací List3, vedle je vidět zamčený list KÓD ZBOŽÍ a jako poslední je vidět také zamčený list ADRESÁŘ.


MŮJ NÁZOR :
Podle vzorců se načítají hodnoty z uzamčených sešitů které jsou možná i neviditelné ve všech, nebo jen některých položkách. Je to jedno. Důležité je, že vzorce které jste uvedl jsou nekorektní. Neobsahují totiž rozsah na listu KÓD ZBOŽÍ - konkrétně :
- Sloupec G je nazev vyrobku a vzorec je =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;2;0)
- Sloupec O je cena bez DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;3;0)
- Sloupec P je cena s DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;4;0)
     Z prvního příspěvku - 1. obrázek ukazuje jasně správné zadání. Konkrétně správný vzorec je vidět z obrázku na zobrazené příkazové řádce a mělo by to být takto :
- Sloupec G je nazev vyrobku a vzorec je =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D1048576;2;0)
- Sloupec O je cena bez DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D1048576;3;0)
- Sloupec P je cena s DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D1048576;4;0)
_____________________________________________________________________________


     To ovšem ještě nevysvětluje přímo chování toho exportu. Ono to vypadá že ukázka směřuje z
Dodací List1 - zde se zadá kód zboží a počet (sloupce E a F) NEJSPÍŠ MANUÁLNĚ
Dodací List1 > Dodací List2 Dodací list 2 načte obsah dodacího listu 1 + KÓD ZBOŽÍ
Dodací List2 > Dodací List3 Dodací list 3 načte obsah dodacího listu 2 + ADRESÁŘ
Dodací List3 - je už ve finální podobě a připraven pro export.
     Je možné že dodací list 1 také načte hned všechny, nebo jen některé položky z listu KÓD ZBOŽÍ
Dodací List2 načte zbytek a Dodací list 3 už jen převezme obsah Dodacího listu 2 a z něho se provede EXPORT do PDF.
     Problém je v tom, že když je načítání funkce přes celý sešit, tak to značně zpomaluje. Rozdělením do více operací načítání mohlo být dané například i nějakým makrem které načtený vzorec zafixovalo jen do podoby čísel a textu. Takto se odlehčuje sešitu. Jednotlivé dodací listy si předávají "odlehčená" data.
     V TAKOVÉM PŘÍPADĚ JSOU VŠECHNY DODACÍ LISTY VYBAVENY STEJNÝM VZORCEM, KTERÝ VRACÍ "#NENÍ_K_DISPOZICI" - pak nestačí přepsat vzorce v listu 1. Při tom stačí pravděpodobně vzorce doplnit do správné podoby jen v tom listu ze kterého se export provádí - je otázkou zda autor zná správný postup, nebo zda ví, že původní Excel makra obsahoval.
     Je možné, že export provádí ručně z nesprávného "Dodacího listu" - krom toho asi zadal nekorektní rozsahy vzorců a může toho být více.


     Abych zjistil skutečný stav věci musel bych vidět originál - samozřejmě bez listů KÓD ZBOŽÍ a bez ADRESÁŘE, které jsou stejně jen načteny odkazem - jinak by to nejspíš sešit neuvezl :-)


PS
     Já dnes odjíždí pryč a vrátím se nejspíš v neděli nebo v pondělí. Na fórum se dostanu ale nemohu tam nic dělat. Nemám tam Libre Office ani Apache Open Office. Takže když sem pošlete ukázku co dělají všechny dodací listy (zejména vzorce v nich) bude dost jasno kde je ten pes zakopaný.
     Vzorce se dají pro screen zobrazit pomocí vzorce =FORMULA(buňka). Takže například v jednom řádku uděláte =FORMULA(E-číslo), Na další řádek =FORMULA(F-číslo) a tak dál až k poslednímu vzorci který vyhodnocuje ks * cena s DPH.
     Toto bych potřeboval vidět ve všech 3 dodacích listech. Pokud to neuvidím nemohu já ani nikdo jiný poradit, ale můžete -li postnout ukázku jako vzor - udělejte to. Je mi jasné že můžete mít z toho postupu problémy - můžete to poslat na můj email (fórum to přeposílá na správný). Pokud by to byl problém "firemního charakteru" nejen Váš osobní může mi to firma poslat i oficiálně - samozřejmě vím o tom, že je to obchodní tajemství ap. - takže akceptuji co se k tomu bude vázat.
     Je možné že firma migruje z MSO na ODF (Libre office, Apache Open Office) a potřebovala by "větší výpomoc". Mám sice práce nad hlavu, ale podíval bych se na to.

Editoval neutr (23. 2. 2018 07:10:30)


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#11 25. 2. 2018 12:55:23

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

No, jenze ja nemam silu do originalu zasachovat.
Excel nekdo pro firmu naprogramoval a i presto, ze je zastarele a neefikasne, ja si nemuzu dovolit to tam kritikovat a zadat o zmeny. Nejhorsi je, ze ja jadiny mam ten problem, mozna jiny maji MS Office, nebo se jim ten problem neobjevuje (jestli to ma neco spolecneho i s mim nastavenim notrasu). sad
Take jsem nebyl, cestoval jsem a jdu jeste to zkusit zvladnut, i kdyz uz nekdy mam problem vse pochopit smile

Offline

#12 25. 2. 2018 13:35:50

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

1) Sloupec E (pocet ks) a F (kod zbozi) vyplnujeme rucne, pak kod zbozi natahne nazvy a ceny ze 4-ho listu (kody zbozi) a s poctem kusu se konecne ceny automatsky spocitaji (nedavame to rucne, sice nekdy, kdyz je nejaka polozka zapomenuta, muzeme ceny zadat rucne, konecna pak take naskoci).
Bohuzel, Excel Vam nepreposlu, nejde vymazat listy 4 a 5 (kody a adresar), jsou zamknuty. Mohl bych jen  zkopirovat prvni 3 listy do noveho Excellu, jestli to pujde. Pak nevim jak Vam to zaslat.

2) Dodaci listy 2 a 3 jsou jen rezerva pro pripad dlouhych objednavek. Ale jsou trochu uzsi nez str.1. Adresar (klienty, 5-ty list Excellu) je jen databaza pro zahlavi, klient se zobrazi kdyz zadame IČ. Export do PDF nejde automaticky, ukladame v Excellu a posilame do firmy a firma ty nase objednavky importuje do Pohody, fakturuje.

3) Sloupec G je nazev vyrobku a ma v objednavce vzorec: =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;2;0) .
Vzorec ktery se vidi v prikazovem radku na pretposlednim obrazku jsem ja zadal podle predchozi instrukce a to hezky fungovalo v objednavce, ale ten export byl stejny a viditelny.

4) Kdyz tam je D1048576 tak text "nazev zbozi" nenaskoci, jen kdyz je samotne D (sice mozna nechapu co jsem mel udelat).

Offline

#13 25. 2. 2018 15:35:04

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Můžete mi to poslat takto : Uložíte ty 3 první listy (s názvy objednávek) do nového excelu. Excel uložíte na uložto.cz, nebo na podobný portál (klidně s heslem nebo bez hesla).
     Nakonec kliknete zde na můj email a tam mi dáte přístup (potichu, zezadu, neveřejně). Takto můžete udělat vše i veřejně - zadáte sem odkaz podobně jak jste postnul obrázky jen v kódu [ url = adresa ]Název odkazu[ / url ]. Mezi url=adresa nesmí být mezera a stejně tak na koncovém tagu. Já jsem je tam musel dát aby se zobrazily tagy - ale jinak by to byla chyba.
     Je to jedno jestli zadem, nebo veřejně protože z Vašich obrázků je zřejmé pro koho to je. Vzorce jsou konec-konců sterilní - takže klidně veřejně.


     Vím že to popisujete už asi potřetí - ale napište jak děláte export do PDF. Máte vyplněno a nic nevidíte (žádnou chybu). Jak zadáváte Export. Ten je možné udělat 3x jinak.

Editoval neutr (25. 2. 2018 15:39:43)


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#14 27. 2. 2018 16:23:41

kabi
Člen
Registrace: 1. 6. 2017
Příspěvků: 107

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

stále si myslím, že hledáte "špatnou" chybu. Opakuji se, viz příspěvek #6, že jestliže jsou vzorce zapsané tak, jak je vidíme a Memart to potvrdil, tak ten text "#NENÍ_K_DISPOZICI" je tam v Excelu správně a v pořádku - to za předpokladu, že ve sloupci F není nic vyplněné. Zbývá vyřešit, proč se tedy v Calcu neukazuje text "#N/A" a to byxl můj dotaz v příspěvku #6 - co je v "prázdných" buňkách ve sloupci F.

Jinak by se to dalo samozřejmě vyřešit úpravou vzorců, např. do G zapsat

=if(isna(VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A$1:$D$1048576;2;0));"";VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A$1:$D$1048576;2;0))

Offline

#15 27. 2. 2018 20:21:00

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

kabi napsal(a)

stále si myslím, že hledáte "špatnou" chybu. Opakuji se, viz příspěvek #6, že jestliže jsou vzorce zapsané tak, jak je vidíme a Memart to potvrdil, tak ten text "#NENÍ_K_DISPOZICI" je tam v Excelu správně a v pořádku - to za předpokladu, že ve sloupci F není nic vyplněné. Zbývá vyřešit, proč se tedy v Calcu neukazuje text "#N/A" a to byxl můj dotaz v příspěvku #6 - co je v "prázdných" buňkách ve sloupci F.

Jinak by se to dalo samozřejmě vyřešit úpravou vzorců, např. do G zapsat

=if(isna(VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A$1:$D$1048576;2;0));"";VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A$1:$D$1048576;2;0))

Tak, to je bingo, kdyz s nasim starym vzorcem pri exportu pise -> #NENÍ_K_DISPOZICI, tak to neni videt kdyz dam tento Vas dlouhy vzorec. Tak jsme to s velmy vzacnou odezvou (jsem prijemne prekvapen jak se zde HNED a VELKORISE resi problemy, hezky) Vas vsech to vyresili. Posledni vzorec je Goliat kdyz ho porovnam se "starym Davidkem" z naseho Excellu, je to jina uroven, ale je drsne jak i Excell uz ma slozite programovani...

Ovsem, zustava hlavni problem, to je zmenit u nas objednavku, coz je zatim nerealne, je sezona a sefka (je velmy drsne vostra) to vubec nemuze zvladnout, hlavne kdyz ji to "funguje" a ja jsem si musel objednat Office 365 (jinak bych mel problem s praci) sad

Ale ja ji reknu o tom a kdyby pres leto to chtela spravit/osvezit, budu se hlasit.


Ted co pls? Mam to tady uzavrit?

Offline

#16 27. 2. 2018 20:30:47

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Ano vstupte do prvního příspěvku a přepište na VYŘEŠENO.


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#17 27. 2. 2018 20:55:15

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Pro kabi :
     Celkem se mi nechce věřit, že #NENÍ_K_DISPOZICI je systémová hláška. Je to hláška sestrojená do vzorce protože Excel má v tomto stejnou anotaci a syntaxi s Calcem (je to normalizované) - tedy mělo se čekat skutečně na "#N/A". "#N/A" je výstup z funkce NA(). Výstup z Funkce ISNA() je true/false. Já Excel nemám ale podívám se u zeťě jestli to takto hlásí Excel. Moc se mi nechce věřit ale je možné že to dělá nějaký starší MSO.
     V Excelu je vše počeštěné a tak tam asi bude něco jako "hodnota" a teoreticky by tam bylo spíš něco jeko "bez_hodnoty" ap. Ale i tuhle záležitost pobere obecný vzorec ISERROR. To autor potvrdil. Takže zůstává otázka proč vizuálně lze řešit ale po exportu se objeví chybová (ať už programovaná, nebo systémová) hláška. Export pokud vím nic takového neřeší a může jít o jakýkoliv export do PDF, CSV nebo HTML.
     Řešil by to jenom export do RTF a to ještě jen za určitých podmínek. Mám v živé paměti jak se tady někdo snažil naučit počítat XML formulář. Takže celkem spokojený tazatel otázku zřejmě značí za vyřešenou, ale pro mne to bude záhada i když na jiné úrovni. Ale platí konec dobrý všechno dobré.


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#18 28. 2. 2018 09:14:54

kabi
Člen
Registrace: 1. 6. 2017
Příspěvků: 107

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

pro neutr:
#NENÍ_K_DISPOZICI je v Excelu počeštěný ekvivalent pro #N/A v Calcu.
Memart neřeší žádný export (nikde nepíše nic o pdf, na co jste se asi zaměřil). Otevírá pouze soubor buď v AOO/LO nebo v Excelu.
Je zajímavé, že Excel správně vyhodnotí ten vzorec z prvního screenu ( =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;2;0) ) a zobrazí zprávu #NENÍ_K_DISPOZICI. V AOO/LO však na screenu není zobrazeno #N/A. Proto jsem myslel, že jsou ve sloupci F všechny buňky naplněné např. znakem 'mezera'. Ten není v buňce vidět, ale byl by dohledatelný vzorcem vlookup... v sešitě 'Kód zboží', takže by se nezobrazovalo #N/A. Jinak by ten vzorec vlookup... musel být pro Calc také ošetřen pro případ nedohledání hodnoty ze sloupce F.
Autor nikde funkčnost s ISERROR nepotvrdil. Pomocí této funkce se ta hláška dá také ošetřit, ale Calc měl s její implementací potíže, takže ji moc nevyužívám.

Editoval kabi (28. 2. 2018 09:26:08)

Offline

#19 28. 2. 2018 10:09:37

kabi
Člen
Registrace: 1. 6. 2017
Příspěvků: 107

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

pokud byste chtěl použít kratší vzorec, je možné do G napsat:

=iferror(VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A$1:$D$1048576;2;0);"")

Toto ale funguje pouze v LO a MSO. AOO si s funkcí IFERROR neporadí (není implementováno).

Editoval kabi (28. 2. 2018 10:18:47)

Offline

#20 28. 2. 2018 13:05:07

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Pro kabi :

Memart # dne 22. 2. 2018 21:52:20 napsal(a)

Tak jsem vymenil vzorce:
obrázek1


Ale opet to zlobi sad
obrazek2


No, udelal jsem to, vymenil vzorce, funguje to bez problemu, ale export se znovu vidi sad

     Autor sice uvádí možná nesprávně export v souvislosti s konverzí na EXCEL - pak to bude omyl. Jenže k zákazníkům se většinou neposílá Excel, ale PDF export zejména když jde o dodací list. Excel se používá jen v některých případech. Konkrétně když jde o typ poptávkového a nabídkového řízení. Tedy v případě že nabídka obsahuje kolonky určené k vyplnění zákazníkem a nabídka se posílá zpět jako objednávka či zakázka.
     Vycházím z toho, že když autor mluví o exportu má na mysli skutečně export z Excelu do PDF. To ale nejde protože jsou tam chybová hlášení. Tyto hlášky je pravděpodobně nutné manuálně odstranit a exportovat do PDF. Z principu to nemusí vadit protože Excel je uložen asi jako šablona.
     Takže po exportu do PDF už pomocné listy (Objednávka2, Objednávka3, Zboží a Adresy) nejdou s nabídkou. - Nebo myslíte že ano - prostřednictvím viditelného Excelu který je dost těžký pro přenos a obsahuje adresy nebo celý sortiment a bůh ví co ještě?
     Celkem nepochybuji, že se Excel nezasílá "celý" tak jak je při zpracování. Proto si myslím, že jde skutečně o export finálního Excelu do PDF - stránka s dodacím listem. Celkem nepochopitelné je, že pokud by tomu tak bylo, nemusí se exportovat z Excelu ale stačí z Calcu.
     Avšak neznáme subordinaci firmy. Je možné že tazatel je na cestách a posílá emailem objednávky na firmu v Čechách. Celkem bych se nedivil když by jezdil po zemích EU a "domů" posílal jen amaily s objednávkami, nebo nabídkami. Nasvědčují tomu drobné chybičky - čeština zřejmě nebude rodnou řečí, respektive autor mohl projít základní školní docházkou v cizině.


     Právě takové "maličkosti" z toho dělají záhadu. Autor neposlal vzor, uvedl že mu Váš vzorec pomohl (můj nikoliv) a pak nás ujistil že si musel koupit MSO ve verzi OFFICE 365. Takže to jsou maličkosti které si přímo, nebo nepřímo protiřečí a vyvolávají otázky.
     Já nyní zpytuji svědomí zda za to může můj, nebo Váš zásah. Celkem nepochybuji že jste protagonista MSO a o Vaší loajalitě k OpenSource pochybuji. Je Vám to zřejmé že?
     Za invektivy se omlouvám ale nečekejte ode mne, že přestanu přemýšlet a dovozovat více či méně pravděpodobné důvody, příčiny a zejména podstaty. Ať už se jedná o Vás nebo o kohokoliv jiného. Takže o Vás vím jen to, že jste se objevil jako hvězda která má praxi z nějakého fóra, doporučujete zejména (jenom) VBASupport1 a nyní už vidím zájemce který se svěří že musel koupit Office 365.
     Už jsem něco podobného zažil. Psal jsem pro portál a nějaká špína napadla redakci za to že jsem uvedl maličkost : není potřeba platit školitele, stačí si zapaltit test. Ten člověk asi nechodí na náš portál a tak se domnívám že ho musel někdo upozornit. Kvůli tomu nepíšu ale kopu jen sám za sebe.
     Tady autor celkem beze lsti uvedl svého zaměstnavatele a pro prašivku by nebylo nic snadnějšího nežli upozornit šéfku. Ta je možná důvodem proč si autor musel koupit MSO - šlo mu o práci. Celkem pochopitelné ale pro mne opět záhada. Čas ukáže jak se věci mají.


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#21 28. 2. 2018 15:15:56

kabi
Člen
Registrace: 1. 6. 2017
Příspěvků: 107

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

pro neutr:
a podíval jste se na ty obrázky, když už je tady citujete?


Já proti Vám nic nemám, odvádíte tu kus práce, myslím ale, že právě tím, že "přemýšlíte a dovozujete" a neřešíte zjevná fakta, se občas dostáváte zcela mimo řešené téma. Uvedu Vám pár faktů, které jste přehlédl nebo si je chybně dovodil v tomto článku:
1. Memart vždy vložil dva obrázky se zobrazenou chybou. V prvním případě AOO a Excel, ve druhém případě LO a Excel. Nikde není zmínka o exportu do pdf (myslíte, že by ten Excel otevíral importem z pdf - to asi ne)?
2. Z obrázků z AOO i LO je patrné, že ty prázdné buňky ve sloupcích G, O a P nemohou být takto "prázdné" při vyhodnocení v nich zapsaného vzorce, pokud je sloupec F nevyplněný - musela by zde být hodnota '#N/A', kterou by takto zapsaný vzorec vyhodnotil.
3. Chybně jste si dovodil význam textu '#NENÍ_K_DISPOZICI' (asi Vás omlouvá to, že MSO považujete za celosvětové zlo - toto jsem si z vašich reakcí dovodil pro změnu já) a tím jste Memarta zavedl mimo téma, protože vámi navržený vzorec

=IF(F16="#NENÍ_K_DISPOZICI";"";VLOOKUP(F16;$'kód zboží'.$a:$d;2;0))

v tomto případě logicky vůbec nic neřeší a Memartovy další obrázky to potvrzují. Navíc tam stále nikde nevidím to ISERROR (musíte sledovat, na co kdo reaguje).

Nyní trochu ke mně, abyste toho věděl o trochu víc. Jak jsem již dříve psal pracuji s LO (dříve OO) i MSO. Spravuji cca 80 instalací LO a několik s MSO, používám GIMP  a pracuji s Lazarus-em, tolik k mé loajalitě k OpenSource. To, že doporučuji jenom VBA je dáno tím, že jsem ve VB programoval (i v MSO) a tento jazyk "umím". Nehodlám se učit celkem minoritní StarBasic, když vím, že i makra v LO zvládnu pomocí VBA (navíc se znalostí VBA mám více možností i v jiných programech podporujících VBA)

Editoval kabi (28. 2. 2018 15:39:08)

Offline

#22 28. 2. 2018 18:32:45

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Pro kabi:
ad 1 : V uvedeném příspěvku kde jsem vynechal obrázky je text ale export se znovu vidi. Takže o exportu zmíňka je. V předchozím příspěvku jsem to vysvětlil - určitě se neodesílá sešit Excelu se všemi listy. Takže pokud mluví autor o exportu tak myslí opravdu export a nikoliv jen "konverzi". A export je do formátu HTML, CSV, PDF... Konverze není exportem - pozná se to podle toho, že se dá uložit Calc jako Excel - to export jistě není. Pokud se má Exportovat je to dáno postupem "exportu" nikoliv konverzí.
     Nechci křivdit autorovi ani Vám - ale uvedl doslova EXPORT a z Calcu do Excelu o export NEJDE! Takže když vezmu v úvahu o jaký export jde tak nejspíš do PDF. To ale autor neuvedl - což je na jednu stranu pravda. Na druhou ale jistě neposílá všechny listy zdrojového Excelu takže buď provádí vložení listu do prázdného Excelu (o export opravdu nejde), nebo provádí export a pak nejspíš do PDF, nebo HTML které se generují jako přílohy emailů - a jsou to opravdu exporty.
    Je celkem jisté, že autor není tak málo zdatný že si plete pojmy a dojmy. Hovoří o exportu - tím je to dáno. Věřím že ví jaký je rozdíl mezi tím uložit jako, nebo exportovat do..


ad 2 : Souhlasím - nevěděl jsem co ve sloupcích E a F skutečně je a také jsem si myslel, že hláška navazuje na vzorce. Celkem bez pochyb jak to je u sloupce G (a následující) vázáno chybou. Ta vznikla čtením sloupce F kde jsem netušil zda jde o vzorec (mohlo být navázáno na objednávku ap.)
     Chtěl jsem ukázku abych se nedohadoval - v každém případě jsem nemohl nikoho pomýlit dotazem na otestování, nebo postnutí. Netajil jsem se tím že potřebuji informace.


ad 3 : Souhlasím s tím že o hlášce #NENÍ_K_DISPOZICI nevím vůbec nic a domníval jsem se že je to výsledek strojeného vzorce. Že takto nestandardně funguje Excel pokládám za paradox ale budiž. Nějak to mermomocí počeštit museli ať se mi to zdá smysluplné, nebo nesmyslné. Z wikipédie : - N/A nebo n/a je zkratka pro anglický výraz Not Available nebo Not Applicable (tedy nedostupné nebo neaplikovatelné). ... kde označuje položku, u které nejsou dostupná data, a tento fakt záměrně uvádí (čímž dochází k vizuální odlišnosti od úplného vynechání hodnoty, která může mít sama o sobě jiný význam než N/A). - podle tohoto popisu by se to dalo přijmout jak překlad významu. V poznámce je vidět, že prázdná buňka by měla být trošku něco jiného - jako Null, nebo Empty.
     Celkem tedy logiku dává jen ten křížek na začátku - ten se pokud vím nikde jinde nevyskytuje nežli u N/A. Nechtějte ale abych znal Excel když ho pokládám za komerční zlo. Odmítám ho používat protože za něj nechci platit a krást také nechci - ano tak nějak. Já jsem začínal na Lotusu 123 který byl Excelem vytlačen jen z komerčních důvodů a v té době nesahal Excel Lotusu ani po kotníky a to v ničem.
     Nevím jestli jsem mohl splést autora vzorcem, který jsem doporučil použít. Chtěl jsem otestovat zda v úsecích F jsou nějaké vzorce - mohly být neviditelné. Když bych si byl jist že tam jsou prázdné buňky určitě bych použil jiný vzorec například

= IF(F10 = "";"";VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$a1:$d1048000;2;0)

     Také jste pominul bez povšimnutí, že autor nevím proč uvedl nesprávně vzorce které možná v Excelu chodí, ale je to chyba. Opravil jsem to na tento tvar :
- Sloupec G je nazev vyrobku a vzorec je =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A1:$D1048576;2;0)
- Sloupec O je cena bez DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A1:$D1048576;3;0)
- Sloupec P je cena s DPH, =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A1:$D1048576;4;0)
     Tyto byly původně nastavené jako kopírované. Později jsem na to upozornil a od té doby se to uvádí správně až do okamžiku Vaše "nejkratšího" vzorce, ale obrázek v příspěvku #9 (Libre Office) má vidět příkazovou řádku se špatným vzorcem =VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A:$D;2;0). Je možné že to takto spolkne Excel, ale je to chyba. Prohledávání plného úseku jistě vše zpomaluje. není to nutné - vzorcem lze nastavit i skutečný a proměnný rozsah. Start na A1 konec na D & COUNTA(D1:D1045000). Čte se jen údaj jediného aloupce a nikoliv celého úseku A1:D milión ++

#17 napsal(a)


Pro kabi :
     Celkem se mi nechce věřit, že #NENÍ_K_DISPOZICI je systémová hláška. Je to hláška sestrojená do vzorce protože Excel má v tomto stejnou anotaci a syntaxi s Calcem (je to normalizované) - tedy mělo se čekat skutečně na "#N/A". "#N/A" je výstup z funkce NA(). Výstup z Funkce ISNA() je true/false. Já Excel nemám ale podívám se u zeťě jestli to takto hlásí Excel. Moc se mi nechce věřit ale je možné že to dělá nějaký starší MSO.

     Takže Vy kabi sledujte co píšete - psal jsem to k Vašemu příspěvku - vy si pletete moje odpovědi Vám  s odpověďmi autorovi příspěvku - a já jsem dle Vás ten pomýlený - zato Vy jste demagog jak se patří když dokážete takto překrucovat očividnou skutečnost.


     To že budete hájit své programování ve VB nebo VBA se dalo čekat - ale tady neučíme Excel. Když nechcete umět StarBasic a pohrdáte jím tak raději neodpovídejte. Protože jak VB tak VBA jsou komerční produkty a OpenSource tak znehodnotíte - ohánějte se jak chcete - že máte na starosti 80 instalací LO + další.
     Uvádíte tak v omyl důvěřivé uživatele kteří mohou mít z tohoto vážné potíže. Neberte to na lehkou váhu 'uvedení v omyl' je kvalifikovaným podvodem z jiné oblasti lidské činnosti pane! měl byste každého upozornit, že kód VB(VBA) používá na vlastní riziko.


     Ani bych se nedivil když byste byl učitel a dokonce nám dobře známé kverulantské eso. Hlavně neříkejte, že "kabi" je Váš jediný nick na tomto fóru, nebo že je prvním Vaším nickem zde. Nejspíš jste na tomto fóru už hodně dlouho a nejspíš také jako uživatel z dob kdy tento portál ještě nebyl jen portálem OpenOffice, ale obecně Office.

     Takže trošku přibrzděte s tím VB a VBA, nebo k tomu připište upozornění jak se to má s kódem od Microsoftu - nějaká jalová výmluva že se to používá už hodně dlouho jistě není validní a seriózní vysvětlení. Každá legální implementace má své podmínky - a ty se musí znát. Víme jen že jsou to asi podmínky EULA. Také víme že VB a VBA jsou už v expiraci a jsou možná jen Trójským koněm pro LibreOffice. Je to možná dobrý job pro zasloužilé a vysloužilé protagonisty - tak nějak jako jste potvrdil Vy. Je otázka jestli jim MS ještě za tuto práci 5. kolony nějak platí - "třeba zdarma" licencemi ap :-)

Editoval neutr (28. 2. 2018 18:38:15)


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#23 2. 3. 2018 22:04:39

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Ted jste se dostali do zajimave vymene nazoru a ja doufam, ze z toho budu jen dobra zjisteni. Ale je to na mne az moc odborne, neumim ji hodnotit strucne, ale kazdy ma sve zablesky, zajimave to je...


Jinak, my zakaznikum posilame PDF, ale do firmy posilame Excell a ten po nacitani uz dostaval ty viditelne vzorce. Na tento "export do verejneho etheru" jsem myslel. Hned jak nactu objednavku (zpracuji je v OO nebo v LO a ulozim jako Excel .XLSX nebo .XLS) a dam ji v Seznamu zobrazit, tak hned vidim exportni problem.

Zajimave je, ze MS Excel exportuje do PDF jen aktuelni stranu, kdyz OO exportuje cely dokument. To nam ale nevyhovuje, protoze exportuje pak celou databazi a kody.

Tak, ted nevim co, nechci Vam to tady uzavirat v diskusi?

Editoval Memart (2. 3. 2018 22:09:24)

Offline

#24 3. 3. 2018 07:34:21

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

Memart ad 1 napsal(a)

Ted jste se dostali do zajimave vymene nazoru a ja doufam, ze z toho budu jen dobra zjisteni. Ale je to na mne az moc odborne, neumim ji hodnotit strucne, ale kazdy ma sve zablesky, zajimave to je...

Memart ad 2 napsal(a)

Jinak, my zakaznikum posilame PDF, ale do firmy posilame Excell a ten po nacitani uz dostaval ty viditelne vzorce.
A : - Na tento "export do verejneho etheru" jsem myslel. Hned jak nactu objednavku (zpracuji je v OO nebo v LO a ulozim jako Excel .XLSX nebo .XLS)
B : - a dam ji v Seznamu zobrazit, tak hned vidim exportni problem.

Memart ad 3 napsal(a)

Zajimave je, ze MS Excel exportuje do PDF jen aktuelni stranu, kdyz OO exportuje cely dokument. To nam ale nevyhovuje, protoze exportuje pak celou databazi a kody.

Memart ad 4 napsal(a)

Tak, ted nevim co, nechci Vam to tady uzavirat v diskusi?

     Víte ona se diskuse mezi mnou a "kabim" otevřela už dávno před tímto Vaším příspěvkem. Ten kdo "si začal" jsem byl já - přiznávám. Problém je v tom, že "kabi" je opravdu dobrý v tom co dělá, ale už se mi vůbec nelíbí jak to dělá. Celkem také pochybuji proč dělá. Otáčí řešení problémů LO, AOO na postupy s Microsoft Office tak aby to vypadalo, že nejlepším řešením problému v LO (AOO) je MSO.


     Vy jste se jen náhodou dostal tímto příspěvkem do výměny názorů. Stačilo k tomu jen málo - já jsem nevěřil, že by hláška #NENÍ_K_DISPOZICI mohla být systémovou hláškou Excelu. Proto jsem předpokládal že je to výsledek vzorce.
     Excel běžně umí pracovat se stejnými vzorci jako Calc a platí to i obráceně. Problém je právě s tím hlášením které by mělo být také normalizované jako #N/A. Takže když se otevře problémový sešit v Calcu, mělo by tam být vidět právě #N/A.
     Já jsem Vám doporučil vzorec který testoval buňky sloupce F na chybu ve vzorci. Neměl jsem od Vás kopie sešitu kde bych se přesvědčil jak se to má. Důvod jsem měl jednoduchý.


     Viděl jsem, že existuje více listů s nadpisem "dodací list" proto jsem se domníval, že slouží reálně k nějakému úkolu - například k načítání a úpravám pomocí vzorců nebo i maker.
     V buňkách sloupců E a F mohli být "neviditelné" vzorce. Nepochyboval jsem, že poslední sloupec dodacího listu - tedy "Q" má vzorce které jsou nejspíš neviditelné (tedy správně napsané). Mohly být také jen dodatečně kopírované. Na tyto dotazy jsem od Vás nedostal včas, nebo vůbec odpověď. Při tom by mi stačila kopie vzorců v prázdném sešitu (1 list jen se vzorci - nic jiného) Excel, nebo Calc.


     Kabi pochopil, že Excelu nerozumím - pro něho to bylo snadno pochopitelné a tak uvedl,

kabi napsal(a)

stále si myslím, že hledáte "špatnou" chybu. Opakuji se, viz příspěvek #6, že jestliže jsou vzorce zapsané tak, jak je vidíme a Memart to potvrdil, tak ten text "#NENÍ_K_DISPOZICI" je tam v Excelu správně a v pořádku - to za předpokladu, že ve sloupci F není nic vyplněné. Zbývá vyřešit, proč se tedy v Calcu neukazuje text "#N/A" a to byxl můj dotaz v příspěvku #6 - co je v "prázdných" buňkách ve sloupci F.

Jinak by se to dalo samozřejmě vyřešit úpravou vzorců, např. do G zapsat

=if(isna(VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A$1:$D$1048576;2;0));"";VLOOKUP(F16;$'Kód zboží'.$A$1:$D$1048576;2;0))

     V tomto okamžiku ještě i "kabi" pochyboval o tom co je ve sloupcích E a F, ale věděl, že jsou nejspíš prázdné. Další diskuse už byla kontraproduktivní.


     Já bych v takovém případě navrhl jiný vzorec konkrétně :

= IF(F10 = "";"";VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$a1:$d1048000;2;0)

     Tento vzorec je můžné použít dvěma způsoby, ale není úplně dokonalý. Když by byla zadáno neexistující zboží, vrátil by chybu #N/A, respektive #NENÍ_K_DISPOZICI. Takže úplně správně by vzorec měl vypadat například takto :

=IF(F10 = "";"";IF(ISNA(VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$A1:$D1048000;2;0))=1;"TAKOVÉ ZBOŽÍ NEEXISTUJE";VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$A1:$D1048000;2;0)))

Vzorce mohly být řetězeny 2 způsoby. Buď v řádku navázané všechny na buňku F takto (pro přehlednost jednoduché vzorce :

  • Sloupce Verze 1.

    = IF(F10 = "";"";VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$a1:$d1048000;2;0)
    = IF(F10 = "";"";VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$a1:$d1048000;3;0)
    = IF(F10 = "";"";VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$a1:$d1048000;4;0)

Nebo jinak - navazovat na sebe navzájem (sériové řazení jako řetězení) přestože všechny čtou základní buňku ze sloupce F. Předřazená podmínka umí vyblokovat celý řádek dat,

  • Sloupce Verze 2.

    = IF(F10 = "";"";VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$a1:$d1048000;2;0)
    = IF(G10 = "";"";VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$a1:$d1048000;3;0)
    = IF(H10 = "";"";VLOOKUP(F10;$'kód zboží'.$a1:$d1048000;4;0)

V důsledku jsou ale oba postupy stejně dobré. Jen je potřeba použít rozšířenou verzi vzorce buď podle příkladu uvedeného výše, nabo pomocí ISERROR a nebo i jiným vhodným postupem.
________________________________________________________________________

ad 3 : Zde se mýlíte. Calc se řídí nastavenými tiskovými oblastmi, nebo explicitní volbou pro tiskárnu - a to i v případě, že je to export do PDF.
     Takže když by ve Vašem sešitě byla určena jedna jediná tisková oblast tak se bude exportovat jen tato jedna. Zase je pro mne záhadou jestli je to v Excelu také tal volitelné a proč to Calc neakceptuje - ale to už jsme jinde. Jednoduše to jde v Calcu také tak - jen jednu oblast, či stránku chcete-li i když je tam více listů.

PS
ad 4 : Vaše rozhodnutí - pokud pokládáte za vyřešené tak to označte do názvu příspěvku. Pro mne by byl úspěch když byste setrval u LibreOffice a problém se skutečně vyřešil, pro "kabiho" je úspěchem právě asi opak - tedy současný stav. "Zatoulaná ovečka se vrátila ke stádu MSO" - omlouvám se je to myšleno v dobrém i když s maličkatou invektivou. Ta ale nesměřuje k Vám.

Editoval neutr (3. 3. 2018 08:00:11)


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#25 7. 3. 2018 00:12:04

Memart
Člen
Registrace: 20. 2. 2018
Příspěvků: 10

Re: Zobřazení po odeslání - VYŘEŠENO

No, neumel jsem odeslat jen ty 3 prvni stranky a pak to uz bylo resene, jenzeja nemam silu u nase firmicky dosahnout zmenu vzorcu sad
A proto nemuzu setrvat v LO, nejde kvuli praci a lidem ktery me excelly zpracovavaji. Bohuzel. sad

Ale jste i pres to moc dobry, zde to bajecne fici smile
Moc Vas zdravim, ale nekdy se objevim smile

Offline

Zápatí