Pravdepodobne asi myslíte faktúru zo seriálu OOo vo výrobnej firme.
Odkaz na časť, kde je popisované zadanie odberateľa : http://www.openoffice.cz/navody/openoff … -faktura-2 Je tam všetko popísané. Odkaz na faktúru je http://www.openoffice.cz/file/41/
V skratke:
Krok č.1 - Označte si bunku , kde chcete "roletkové menu" vyberte v menu Dáta | Platnosť... na karte Kritérium vyberte Povoliť oblasť buniek, zaškrtnite Zobraziť zoznam výberu a Zoradiť položky vzostupne a do zdroja zadajte Oblasť buniek, kde máte zoznam s odberateľmi napríklad:
$odberatel.$A$1:$A$490
a samozrejme potvrďte.
Táto bunka nesmie byť uzamknutá! inak by ste pri uzamknutí nemohli meniť položky.
Krok č.2
Do ostatných buniek, kde sa majú automaticky zadať ostatné údaje použite vzorce s funkciou VLOOKUP
Napríklad: F9=VLOOKUP(F8;odberatel.A1:B290;2;FALSE()) ,kde F8 je bunka "roletkovým menu" v kroku 1. Bunky s týmito vzorcami uzamknite podľa postupu, ako spomenul vyššie pán Hanus.
miro
Editoval mirozm (14. 5. 2010 21:43:17)
LO 5.1.6 platforma Ubuntu-linux 16.04