Fórum pro uživatele kancelářského balíku OpenOffice | LibreOffice
 

#1 4. 2. 2013 15:46:03

nitram
Člen
Registrace: 1. 8. 2012
Příspěvků: 9

problémy, problémy - VYŘEŠENO

Jsem na Libre Office začátečník a mám několik problémů jejichž řešení jsem hledal kde se dalo a nic. Omlouvám se pokud se jedná o triviálnosti a mojí omezenost, ale moc prosím o pomoc:

Jde o problémy s Writerem, používám Ubuntu 12.10 - 64bit
1. po určité době práce s writerem úplně zmizí nabídka Soubor, Upravit, Nástroje ad. - za chvíli se zase objeví, ale když si vyberu např. Soubor/Náhled strany tak se nic neděje, stejně tak v případě ostatních nabídek, např. Zobrazit/Navigator - prostě nic se neděje. Je nutné Writer zavřít a znovu otevřít - je to děsně otravné
2. seskupení obrázků, nebo nakreslených objektů - podle tohoto návodu Jak seskupit objekty to vypadá jako jednodudchá věc, ale já nedokážu seskupit nic namalovaného (obdélníky), žádná textová pole, natož obrázky - držím shift a po kliknutí na další objekt se nic neděje - občas se podaří sloučit pomocí shift+ctrl nakreslené objekty, ale jen v souboru, kde nejsou vložené žádné jiné obrázky či textová pole - musí to být nový dokument
3. odrážky, respektive číslování - přestal jsem je raději používat - číslování po stisku tab skáče kam nechci, nenavazuje tak jak by podle vybraného stylu číslování (např 1. pak a), b), pak 2. apod.) mělo, zvětšit nebo zmenšit odsazení způsobuje odskakování mimo oblast psaní, úplně mimo okraje
4. Vkládání obrázku ve formátu jpg nejde vložit bez okraje - strávil jsem nad tím hodiny (obrys, úpravy, jiné formáty apod.) a okraje jsem se nezbavil, je to jako vložit logo, které je automaticky vložené do čtverce s okraji - vypadá to nepěkně
5. Jak ohraničit jeden odstavec a pak druhý odstavec jiným stylem ohraničení - tj. potřeboval bych ukončit jeden odstavec a začít nový - tedy jak se vkládají oddíly