tanner5 napsal(a)Dobrý den,
A) ... ovládat nebo nastavit Data form? ... , zda se dá nadefinovat případně aby se otevřel na posledním řádku abych mohl zadávat udaje a nemusel sjíždět dolu a podobně, případně jestli musím vytvořit vlastní dialog...
B) V případě vytvoření vlastního dialogu vyřešit mazání záznamu... toto mne napadlo přes pomocný sloupec, např ID, a poté tabulku seřadit, tím by se tabulka vyrovnala , nebo je to špatný nápad?
C - popis) Jedná se o evidenci kol, kdy toto po zaškrtnutí check boxu by vyvolalo "dialog" kde by se daly doplnit udaje jako popis, vydání klíče atd, cca 6 údajů. A případně jak zobrazit tabulku jako seznam v dialogovém okně: ...
ad A) : Ovládání takové evidence lze provést za pomoci vzorců, popřípadě ovládacích prvků v "drawpage" (ovládací prvky přímo v listu), nebo pomocí dialogu. Pokud by bylo ovládání bez maker, uměl by sešit nanejvíš najít řádek ID. Vzorec může být ve formátu hypertextu – klikačky, nebo tlačítka, která po stisknutí skočí kurzorem přímo do buňky (ať už ID, nebo přímo datum a čas apod.). To znamená, že se nemusí nic řadit. Zadávat datum lze i pomocí vzorce, ale obvyklejší je zápis do buňky formátované jako čas. Takto formátované buňky mohou mít datum a čas v jedné buňce. Formát nijak nevadí, jen se musí správně vyplnit. Může tam být i vzorec, který kontroluje, zda je zápis správně.
ad B) : Systém dialogů je sofistikovanější a na pohled lepší – profesionálnější. Zejména lze vytvořit složitější databázovou strukturu. Obvykle seznam klientů (ID s generáliemi) kam se většinou připisují pouze noví klienti, nebo se zde mažou (lepší je ponechat a jen přeškrtnout, nebo jinak vyřadit, aby se tentýž klient úspěšně znovu nepřihlásil).
Potom se vyčlení list ID (klienti), list výpůjčky kde se většinou zapisuje opakovaně. Tedy výpůjčka (co), kdy a vráceno (kdy) v jednom řádku. Ještě někdy může být evidence rozšířena o poznámky jako je VIP, nebo problémy s klientem.
Zde už může být na každý list evidence samostatný dialog. Například „Nový klient", „Výpůjčka" a „Poznámka" kde se může vyskytovat například oznámení o závadě, nebo upozornění na VIP (zejména pokud půjčovnu obsluhuje více lidí). Doporučením je první list, na kterém jsou tlačítka, nebo podobné záležitosti včetně informací o cenách, pravidla výpůjček a podobně. Z prvního listu se vše ovládá. Například list ID s generáliemi by měl být uzamčený heslem aby vyhověl předpisům GDPR a editaci může provádět obsluha pod svým heslem, nesmí ale nic mazat a kopírovat (nahlížet) ap.
Ad C) : Tento bod reprezentuje popis struktury. Vše v jedné tabulce (tak jak zřejmě plánuje autor) je možné i bez automatizace makry a není potřeba ani formulářové prvky. Samozřejmě tento sytém je možné vybavit makry a stejně tak ovládacími prvky, které jsou spíše na okrasu, nežli pro praktické užití.
Když už automatizace, tak se vším všudy. Lze do dialogu zabudovat CheckBoxy na přepínání pro různé účely, ale podle mne jsou lepší jednoúčelové dialogy : Nový klient, Výpůjčka, Vrácení, Poznámka. Mohou tam být i blokace kol objednaných dopředu, nebo nezávisle účetnictví, popřípadě docházka zaměstnanců.
Na závěr :
Bez ukázky struktury evidence nemá vůbec cenu zabývat se odpovědí. Vždy se dodatečně ukáže další potřeba, kterou si autor uvědomí až když dostane, co chtěl.
Toto není jen kritika na adresu autora. Je tady alespoň uvedeno co je účelem dotazu. Autor se ptá na možnou koncepci to je pozitivní. Takže když to víme je to lepší nežli dotaz jenom na formulářový prvek DATUM. Přes to chce dotaz ukázku struktury. Nemusí tam být ostrá data, ale měly by tam být poznámky jak by to mělo fungovat. Popis by měl být co nejúplnější. Někdy stačí poznámka „proč", nebo jen „co", která se opírá o kontext. Připadá mi nesolidní ze strany autora nutit řešitele, aby si to představil a následně sám vytvořil ve formě vzoru, aby to mohl otestovat. Nejspíš se dočká toho, že zadavatel řekne „takhle jsem to nemyslel", nebo „ještě maličkost" a podobně. Takový „modus operandi" jsem zde zažil už mnohokrát.
Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ