max2005 napsal(a)... Sic neumím udělat podmínku že když neexistuje tak ho nevkládej a hodnotu celkem_pocet_dodavatelu poniž o jeden, ale jsem to schopen nacpat do makra až po vložení listu těžkopádné ale jistě to půjde
Toto je jeden celkem malý detail který lze řešit celkem snadno. Jsou to ale odkazy které umí sice vytvořit list, ale pokud neexistuje zdroj, tak list neumí smazat. Je to dáno tím, že původní zadání bylo takto dáno - 4 soubory CSV = 4 listy.
Ta druhá část upřesnění také není velký problém, ale už to není tak jednoznačné explicitní zadání. Běžně umím makrem otevřít zadaný adresář a postupně otevřít všechny soubory s definovanou příponou - tedy ve Vašem případě ".csv".
Otevření znamená v tomto případě buď načtení odkazu (a nezobrazování původního čteného zdroje), nebo otevření do fokusu (přímé otevření dokumentu), a nebo jen skryté otevření a načtení celého, nebo části obsahu do některého typu dialogu. Tím je myšleno například snadné načtené části, celého obsahu, nebo jen názvu pokud podle názvu rozpoznáte oč jde. Pod pojmem dialog si musíme představit například okno MsgBoxu (který může mít 2, nebo 3 tlačítka kterými se rozhodne zda vložit či nikoliv), nebo InputBoxu (kterým by se ihned zadalo jméno listu - to by se muselo udělat u MsgBoxu jiným stylem, nebo InputBoxem). Ovšem obvyklejší je klasickým dialogem který může obsahovat například zaškrtávací tlačítka, nebo jiné ovládací prvky. Totéž lze udělat bez dialogu přímo do prvního listu, s tím že se tam vygenerují existující soubory podle názvu, nebo i s úryvkem, popřípadě s výsledkem hledání (například všechny soubory obsahující určitou položku ap.). Vedle mohou být zaškrtávací tlačítka, ale stačí tam jen například něco napsat, a nebo se jen postavit na příslušný řádek a stisknout klávesovou zkratku, a podobně.
Zde je zakopaný pověstný pes. Musel bych se vyptávat na detaily typu "poznáte podle názvu zda chcete soubor načíst (nakopírovat)"?, "nebo potřebujete vidět náhled"?, "chcete nabídku postupně po jednom, nebo raději hned celý soupis existujících zdrojů"?, "Víte jak pojmenovat list v sešitě pro každý různý zdroj", "mají se původní listy zdrojů smazat a začít na zelené louce"?, není na místě místo otevírání mnoha zdrojů udělat předem těžbu podle seznamu - a zdroje bez nalezených obsahů smazat (nebo opak - profylaxe chtěných zdrojů do sešitu => každý den nový sešit)"?
a poté chci vytvořit (mimochodem myslel jsem si, že v LibreOffice jde vytvořit okno formuláře takové jako se v Excelu dělá ve VBA, ale nenašel jsem to) formulář zatím je jen v sešitě, kde mu zatržítkama vyberu které dodavatele chci vložit. Tuto podmínku jsme tuším schopen vložit. Byť jistě mnohem krkolomněji než profík
Takže návrhům se nebráním.
Okno podle Vašich představ nejspíš vytvořit lze, ale já nemám představu co tím myslíte. Excel nemám a neznám - pro mne je to téměř sprosté slovo :-) Takže když postnete ukázku jako obrázek pochopím co se dá použít. Já celkem nemám problém vyřešit naznačenou potřebu mnoha různými způsoby, ale u Vás si nedovolím nic doporučovat pokud to není explicitně definované.
Mám dokonce i několik hotových systémů pro eshopy, které jsem ale nedotáhl - tazatelé rezignovali na úplný systém. Spokojili se většinou jen s tím čemu rozuměli a zájem opadl hned jak dostali to čemu rozuměli přestože to byla vývojová verze. Jen pro představu : Nyní pracuji na projektu který vyhledává odborné termíny v řádově 150-ti uložených zdrojích .docx, .odt a internetové zdroje. Systém vrací většinou celou větu, nebo odstavec do dialogu aby lektor dovedl rozhodnout zda zdroj citovat a extrahovat pasáž (nebo je v dialogu klikačka na zdroj www). To je ale mnohdy útrpná dřina. Heslo se musí vytěžit zcela (nelze přerušit a navázat na rozdělanou rešerši). Je to pro edukativní účely a já těm odborným výrazům nerozumím. Nemohu to zjednodušit a když udělám report do výstupu Writeru tak to má někdy mnoho stran – tento postup je kontraproduktivní. Nejlepší je rychlá prohlížečka která umožňuje pokud možno co nejsnadnější informaci podle které se lektor rozhodne a například rešerši ihned ukončí.
Proč to píšu - jakmile se dělá rešerše z různých zdrojů tak bývá nutné nejprve zdroje vyselektovat a z nich následně těžit. Tedy dvojstupňové vybírání. To už jsou skutečně profesionální a často komerční postupy kde už lze jen těžko hovořit o tom, že by se uživatel chtěl naučit programovat. Jde spíš jen o výsledek, ale nikoliv o cestu jak se k tomu dopracovat.
Tím narážím na příspěvek pana Trnky který správně usoudil, že vše potřebné se dá najít v seriálu Dana Sedláčka - i když zřejmě jen v jediné variantě která nemusí tak úplně vyhovovat, ale seriál i když dle mne není dokončený je dost komplexní na to, aby si člověk poradil v mnoha různých případech. Doplním jen, že nejde jen o seriál Dana Sedláčka.
Takže abych to nějak uzavřel. Já to vidím jako potřebu šablony která by se jako nový soubor uložila do složky zdroje, automaticky načetla všechny existující soubory „.csv". Následně by podle seznamu výrazů v prvním listu buď načetla celý list pokud některý výraz obsahuje, nebo by citoval zdroj a vedle udělal výpis položky (řádku CSV).
Nic mi do toho není ale chápu, že jde nejspíš o výpisy z eshopů, nebo o odpovědi z poptávek (v rámci rozpočtování), a nebo podobně výpisy z pokladního systému (více pokladen, nebo prodejen). V těchto nebo podobných případech bývá potřeba archivovat vývoj v čase, nebo porovnávat výhodnost kde nakoupit aj. Například se dá zpětně snadno dohledat jak se pohybovaly ceny, nebo zda dochází zboží na skladu a podobně. Takže systém práce odpovídá postupu > Vytvořit složku s názvem dne, nebo akce > do ní nakopírovat zdroje > uložit do této složky šablonu (ta se pojmenuje automaticky nejlépe podle složky + uloží také tam). Šablona se může jediným kliknutím spustit, vyhodnotit a poslat report například do Calcu který sleduje centrálně určitý okruh. Může to být propojení na Base pomocí registrovaného sešitu a podobně.
Šablona celkem nic moc nepotřebuje protože si sama načte URL. Pouze se zadají vyhledávané výrazy. Je ale nutné zadat jak se mají zdroje vyhodnotit a jak seřadit po zpracování. To se obstará makrem které je možné upravovat na rozdíl od konstantních procesů načtení a spuštění které budou uzamčené.
Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ