Fórum pro uživatele kancelářského balíku OpenOffice | LibreOffice
 

#1 17. 7. 2018 06:59:46

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Libre office a mail

Explicitně toto zřejmě nastavit nelze. Ale řešení různého typu existují. Nejdříve je třeba potvrdit že máte na mysli volbu SOUBOR > ODESLAT > DOKUMENT EMAILEM, nebo podobně dalších více než 10 možností.
     Myslím si, že je to záměr. Při takové volbě můžete pokračovat v různých operacích a Emailový klient čeká až mu přídáte další přílohy, nebo obsah textu - takže je připravený "v pozoru na rozkaz".


     Nesnadnější je zmenšit Writer tak, aby se dalo kliknout na otevřeného poštovního klienta. Já používám Thunderbird který se otevře a já na něj mohu ihned kliknout, čímž se dostane do popředí. Nemám nastaveného klienta Microsoftu ani na Windows, ale podobně se budou chovat všichni podobní "klienti". Opačný postup - klient hned do popředí je docela nepraktické.


A . - Okno Writeru na jedné straně, nebo nahoře, či dole o něco menší aby se dalo překliknout v oblasti okna. Problém lze řešit pouhým kliknutím na ikonu která je na liště, ale existuje riziko, že máme podobných ikon více přes sebe (jak Writerů, tak EmailKlientů) a spojíme nesprávně následnou akci odeslat. Proto doporučuji právě překlikávat přímo jen v okně a ne na liště.


B . - Používat raději technologi Drag and Drop pokud to klient umožňuje. Jde jen o jiný styl práce kdy místo vyhledávání souboru máte otevřenou složku s přílohou, nebo i obsahem. Otevřete klienta přímo a nataháte do něj potřebné. Často potřebujeme přiložit víc souborů. Tohle je ale o stylu práce kdy máte určený adresář pro přílohy a v klientovi zabudované šablony s adresami a podobně. Při tom ještě zdaleka nejde o hromadnou korespondenci. Toto je postup profesionálních rozpočtářů, kteří rozesílají stovky nabídek a poptávek různým firmám každý den. Vyberou myší všechny potředné přílohy a posílají mírně upravené - nicméně stejné poptávky (nabídky) různým firmám.


C . - Používat opravdu Hromadnou Korespondenci (HK). Jestli Vám jde o jeden email za týden - tak je zbytečné něco extra šperkovat a stačí pracovat podle bodu A. To je opět o stylu práce. Ukládat soubory do před daného adresáře - třeba jako kopii a vytvořit si klávasové zkratky pro práci s hromadnou korespondencí. Nastavení zkratek :
NÁSTROJE > PŘIZPŮSOBIT > KLÁVESNICE > karta KATEGORIE > DOKUMENTY > okno FUNKCE > Zde vyberete patřičnou akci (například E-mailem). Když vyberete v horním okně klávesovou zkratku - například F4, aktivuje se Vám tlačítko ZMĚNIT. Po stisknutí se zkratka přiřadí k vybrané volbě. Pak už stačí dokument uložit. Podobně nastavíte klávesovou zkratku pro ODESLAT EMAILOVÉ ZPRÁVY.


D . - Existují makra, která se dají přímo použít k odeslání otevřeného dokumentu s tím, že vše včetně vlastního obsahu textu vypíšete dialogem a otevřený soubor přidáte jako přílohu. Mám několik vzorů takových maker, ale tato vždy po nějakém čase přestala fungovat protože se změnil koncept odesílání v AOO, nebo LO.
     Vždy se to dá ale opravit aby to fungovalo, jenže z pohledu účelnosti se to prakticky nevyplatí. Je možnost vytvořit jakousi obdobu hromadné korespondence a na jedno kliknutí odeslat, ale když se naučíte pracovat s klávesovými zkratkami, tak kliknete nejvýše 2x až 3x. Považuji to za zbytečnost až na jediný případ. Jde o šifrovanou komunikaci a každý příjemce má jinou šifru - pak je to něco jiného, ale tohle je nebezpečné jak pro autora, tak pro uživatele. Takže jediným adeptem na použití (vytvoření takového systému) je státní správa.


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

Zápatí