Fórum pro uživatele kancelářského balíku OpenOffice | LibreOffice
 

#1 17. 7. 2018 06:59:46

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 3,435

Re: Libre office a mail

Explicitně toto zřejmě nastavit nelze. Ale řešení různého typu existují. Nejdříve je třeba potvrdit že máte na mysli volbu SOUBOR > ODESLAT > DOKUMENT EMAILEM, nebo podobně dalších více než 10 možností.
     Myslím si, že je to záměr. Při takové volbě můžete pokračovat v různých operacích a Emailový klient čeká až mu přídáte další přílohy, nebo obsah textu - takže je připravený "v pozoru na rozkaz".


     Nesnadnější je zmenšit Writer tak, aby se dalo kliknout na otevřeného poštovního klienta. Já používám Thunderbird který se otevře a já na něj mohu ihned kliknout, čímž se dostane do popředí. Nemám nastaveného klienta Microsoftu ani na Windows, ale podobně se budou chovat všichni podobní "klienti". Opačný postup - klient hned do popředí je docela nepraktické.


A . - Okno Writeru na jedné straně, nebo nahoře, či dole o něco menší aby se dalo překliknout v oblasti okna. Problém lze řešit pouhým kliknutím na ikonu která je na liště, ale existuje riziko, že máme podobných ikon více přes sebe (jak Writerů, tak EmailKlientů) a spojíme nesprávně následnou akci odeslat. Proto doporučuji právě překlikávat přímo jen v okně a ne na liště.


B . - Používat raději technologi Drag and Drop pokud to klient umožňuje. Jde jen o jiný styl práce kdy místo vyhledávání souboru máte otevřenou složku s přílohou, nebo i obsahem. Otevřete klienta přímo a nataháte do něj potřebné. Často potřebujeme přiložit víc souborů. Tohle je ale o stylu práce kdy máte určený adresář pro přílohy a v klientovi zabudované šablony s adresami a podobně. Při tom ještě zdaleka nejde o hromadnou korespondenci. Toto je postup profesionálních rozpočtářů, kteří rozesílají stovky nabídek a poptávek různým firmám každý den. Vyberou myší všechny potředné přílohy a posílají mírně upravené - nicméně stejné poptávky (nabídky) různým firmám.


C . - Používat opravdu Hromadnou Korespondenci (HK). Jestli Vám jde o jeden email za týden - tak je zbytečné něco extra šperkovat a stačí pracovat podle bodu A. To je opět o stylu práce. Ukládat soubory do před daného adresáře - třeba jako kopii a vytvořit si klávasové zkratky pro práci s hromadnou korespondencí. Nastavení zkratek :
NÁSTROJE > PŘIZPŮSOBIT > KLÁVESNICE > karta KATEGORIE > DOKUMENTY > okno FUNKCE > Zde vyberete patřičnou akci (například E-mailem). Když vyberete v horním okně klávesovou zkratku - například F4, aktivuje se Vám tlačítko ZMĚNIT. Po stisknutí se zkratka přiřadí k vybrané volbě. Pak už stačí dokument uložit. Podobně nastavíte klávesovou zkratku pro ODESLAT EMAILOVÉ ZPRÁVY.


D . - Existují makra, která se dají přímo použít k odeslání otevřeného dokumentu s tím, že vše včetně vlastního obsahu textu vypíšete dialogem a otevřený soubor přidáte jako přílohu. Mám několik vzorů takových maker, ale tato vždy po nějakém čase přestala fungovat protože se změnil koncept odesílání v AOO, nebo LO.
     Vždy se to dá ale opravit aby to fungovalo, jenže z pohledu účelnosti se to prakticky nevyplatí. Je možnost vytvořit jakousi obdobu hromadné korespondence a na jedno kliknutí odeslat, ale když se naučíte pracovat s klávesovými zkratkami, tak kliknete nejvýše 2x až 3x. Považuji to za zbytečnost až na jediný případ. Jde o šifrovanou komunikaci a každý příjemce má jinou šifru - pak je to něco jiného, ale tohle je nebezpečné jak pro autora, tak pro uživatele. Takže jediným adeptem na použití (vytvoření takového systému) je státní správa.


Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

Zápatí