Nemám představu jak ten proces spouštíte. Měl byste spouštět skryté soubory (hidden). Pak by se podsunutí na pozadí nemělo konat a měly by fungovat formulace se "select".
Tady je od Dana Sedláčka makro, které takový postup demonstruje (jmenuje se to tuším malá makra). Proces je takový, že se aktivuje první dokument (otevřený) a druhý jako skrytý (hidden). Můžete podobně vytvořit třeba třetí a další skrytý.
On tam tuším uvádí také postup pro kopírování ze skrytého do aktivního, ale snadno si poradíte třeba tak že zkopírujete z jednoho skrytého do druhého skrytého. Při takovém postupu neopustíte původní (aktivační) spouštěný dokument.
Je možné nastavit nový dokument a opustit (nebo zavřít) ten původní - a tohle asi děláte Vy. Řešením takového problémy by bylo spouštění přes nějaký "pivot" dokument. Problém je v tom, že jakmile dostanete kurzor do jiného (nového) sešitu na popředí tak z tohoto nového nemáte šanci přepnout zpět. To se stane například když použijete pro kopírování schránku která udělá v novém sešitě něco(select).
Úlohu zde hraje například deklarace proměnných. Když nastavíte například jako Global adresu výchozího dokumentu a spoušťové makro (oboje do knihovny Standard - nad všemi typy dokumentů), tak se můžete v nejhorším vracet pomocí klávesové zkratky. Ale ta nadřazená makra se chovají jako "pivot" takže proces může chodit i s deaktivací spoušťového dokumentu.
Já ale preferuji udělat jeden dokument (nejlépe Calc) jako šablonu a pokud to jde, tak otevírám nový dokument ze šablony. Při vygenerování nového dokumentu ze šablony se přepíše makro podle global proměnné na volání původního spoušťového dokumentu.
Pak není problém se vracet. Dělal jsem to tak pro nějaké obsluhy Writer šablon (nějaká cestovka) kde se muselo individuálně zkontrolovat provedení nabídky. Ta se dělala sice také podle šablony Writer a načítala různé databáze (termíny, ceny, adresy) a fotky (většinou internet, ale i místní složky). Před uložením do pošty se musela vizuálně zkontrolovat a případně manuálně poopravit, doplnit například že se jedná o ilustrační (archivní) foto.
Původní požadavek byl volat to z hromadné korespondence, ale právě kvůli kontrole jsem to postavil tak, že se do určeného adresáře vygenerovaly všechny nabídky podle adresáře a kontrola probíhala při tomto procesu. Vlastní hromadná korespondence se pak omezila na výběr šablony.
Takže Calc načetl adresář a postupně volal šablonu za šablonou kterou otevřel k úpravě a po úpravě + uložení otevřel jinou. Calc se aktivoval manuálním otevřením šablony Writer a zeptal se na na režim - buď jen jednu šablonu, nebo definovaný okruh klientů (například jen takové kteří dříve požadovali Malorku ap.), a nebo všechny adresy.
Vše fungovalo na jednom adresáři kdy byl Calc a asi 3 druhy šablon OTT, obrázky jako logo a podobné věci. V Calku byly adresy klientů, různých serverů (obrázky ap.) Manuálně se tam doplnily ceny a myslím že přímo z domácí stránky poskytovatele + úprava pro vyjádření orientační ceny. Také jsem tam zabudoval hodnocení klienta, ale už jsem zpětnou vazbu nedostal takže nevím jestli uplatňovali bonusy pro dobré klienty.
Takže si to promítněte jak Vám běží proces. Když byste potřeboval něco konkrétnějšího tak by to chtělo zevrubnější popis, nebo přímo ukázku. Prostě problém se dá řešit buď neopuštěním původního dokumentu, nebo jeho rekurzivním voláním.
Nyní se domnívám, že nový dokument po načtení otevíráte k vizuální kontrole, respektive k manuální úpravě. Tam by asi bylo na místě kopírovat do ODT, zkontrolovat (opravit) a následně uložit jako CSV (tím se smažou makra ap.) + Kill zdroj ODT.
Tohle by bylo na šablonu Calcu která by nejprve vytvořila adresář s Pivot Calcem který má doplněnou knihovnu maker a načten zdroj adres pro čtení CSV. Následně by se Pivot otevřel a postupně by vytvářel jednotlivé obsahy ze drojů CSV do Calků. Tento Calc už obsahuje makra pro své uložení (CSV) a eliminaci své ODT podoby + otevření dalšího Calcu zavoláním "pivota".
Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ