Jasně udělám. Potřeboval bych ale vzor jak to má vypadat. Stačí prázdný formulář. Mělo by být vidět kam co patří (jméno adresa, číslo telefonu PSČ a podobně)
Další věcí jsou datové položky odběratelů nebo dodavatelů (když byste chtěla stejným formulářem dělat poptávku). Udělám list pro odběratele a list pro dodavatele.
Další věcí je výpis zboží a cen do formuláře (faktury). Automatické součty jsou samozřejmostí ale může tam být například položka "dodání do x dnů - není skladem" a podobné vychytávky například odhad ceny vzhledem k převodu měny ap.
Poslední věcí je to co se s formulářem udělá nakonec. je víc možností a lze je realizovat i současně. Například "odeslat emailem (PDF, html plain text)" přímo - hned email odeslat (nebo jen uložit do složky pošta k odeslání, a nebo jen třeba pdf do složky odkud si to vytáhne hromadná korespondence), vytisknout klasický papírový dokument a k tomu obálku.
Další věcí je to zda má formulář evidovat faktury a přidělovat automaticky čísla, vytvářet dodací listy nebo i nějaký průvodní doklad (třeba balík, nebo přijetí hotovosti při osobním doručení ap.)
---------------------------------------------------
Šablona se otevře klasicky z nabídka otevřít šablonu a bude to nový dokument bez názvu. Je možné tam automaticky dodat název . třeba Faktura číslo xyz/2016.
Objeví se prázdný formulář a Vy tam pomocí ovládacích prvků (nejspíše roletkou (listBox, ComboBox, TextField ....) zadáte odběratele, popřípadě dodavatele je li jich víc, vyberete položky zboží a zadáte jednotky (plus popřípadě další specifikace).
Je totiž možné udělat PDF a tento generující dokument smazat aby se neskladoval. Pak je otazníkem zda má udělat evidenci a číslování. To je možná zavoláním šablony do které se to po načtení uloží jak poslední údaj.
Tento úkon se provede na stisk tlačítka. Pokud se toto tlačítko neaktivuje - nedojde k posunutí registru čísel faktur.
Přidávání odběratelů nebo položek zboží je možné přímou editací šablony, nebo speciálním sešitem "skrytě". Vše může být pod hesly. Můžete dát přístup i desítkám lidí - každému jiné heslo a jiné oprávnění. Při provedení faktury se zapíše kdo to udělal. Je možné zadat "roli" skladníka, účetního a fakturanta. Fakturant vydá požadavek na sklad a zablokuje jedno příslušné číslo faktury.
Skladník připraví zboží do balíku vytiskne dodák (popřípadě fakturu) který přibalí. Fakturant ověří pravdivost (správnost) obsahu a adres listem dodák (nebo i fyzicky). Vytvoří poštovní (obecně dodací) doklady. Tyto buď přímo odešle s balíkem, nebo je nechá podepsat. Účetní na základě dokladu o odeslání vyšle elektronickou fakturu (Pdf) a zavede položku do kolonek MÁ DÁTI-DAL a čeká na peníze aby obchodní případ uzavřel (odeslání do centrální evidence MFCR a do peněžního deníku, sp).
Je však možné například evidivat jen drobný prodej (třeba přes Aukro). Můžete chtít například při objednávce "na dobírku", nebo "platbou předem" vytisknout poštovní složenku (typ A, nebo C), průvodní listek .....
Ta platba předem - doporučuji chtít předem jen poštovné. Na dobírku chtít zbytek. Když to pak nepřevezme o nic nepřijdete.
Platby přes Aukro sice půjdou automaticky jako hlášení na MFCR, ale existují jednorázové prodeje mimo evidenci (přes inzerci). Tam by bylo vhodné používat jiné složenky než typ A. Také je možné využívat přepravní firmy nebo důveryhodné osoby které předají zboží a převezmou peníze. Takže různých dokladů může být potřeba celá fůra.
Soudím podle toho, že požadujete jen hlavičkové údaje a nikoliv celou fakturu takže je to něco jako drobný prodej a Vy pak vyše vypisujete růčo.
Já mám sice práce nad hlavu a do větších projektů se nepouštím. Tohle mám ale docela osahané a mám i vzory z dřívějška. Takže bych něco upravil a bylo by to relativně "rychle". Slibovat termín se docela bojím. Většinou mi odhad nevyjde.
Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ