pro ludviktrnka :
Jde tam asi o to, že zadavatel allh potřebuje načíst výstupní materiál z portálu. Ten chodí někdy emailem v souhrnu jako CSV, nebo Excel, a nebo i jednolivě emaily objednávek. To je dáno typem použitého eshopu.
Ovšem nemusí to být jen objednávka zákazníků. Může to být také nabídka dodavatelů, nebo jejich odpověď na poptávku majitele eshopu.
Dejme tomu, že je to již naimportováno v nějaké formě tabulky - řekněme Excel. Ten musí být buď otevřen Calcem, nebo musí být data do Calcu překopírována,..(vložit list aj.)
Pokud jde jen o jediný typ vstupu, postačí šablona, kde budou připraveny vzorce. Většinou a zejména po načtení CSV. Ale nevěřím moc tomu, že má jednotné vstupy. Potřebuje vzorcům sám dobře rozumět, aby je kopíroval a uměl sám upravit. Nemůže čekat 2 dni než mu někdo odpoví z fóra.
Prodává "domácí potřeby" (elektro, textil ap) a obrátí se na něj odběratel se svým vlastním formátem požadavku. Při tom se zeptá, zda by mohl dodat ještě ta a ono, což v nabídce eshopu neviděl.
Jak to vypadá snadno se stane, že v textu bude zalomení - CHAR(10) - a on v poptávce neuvidí vše. V podstatě se snadno připraví o velké kšefty. Objednatelem může být malá, nebo i velká firma, která sídlí bůh ví kde, ale v blízkosti sídla eshopu má zakázku, nebo jí vyhovuje promptní dodání pomocí TNT a podobně. Taková zakázka může být ve stovkých tisíc jako nic - chvilku jsem v tom dělal. Snadno se pak vyetabluje jako specialista elektro, nebo jen kovo ap.
Problém je v tom, že ti co poptávají materiál, pošlou stejnou poptávku mnoha dodavatelům. Když se jim do termínu vrátí jako nabídka a je nejlacinější, popřípadě nejkomletnější s garantovaným termínem a místem doručení (někdy si jezdí i sami pokud má kamenný sklad, nebo obchod), tak dodavatel vyhrává - a vydělá. Může se vypracovat jako firma rychle. V jiném případě bude obdem posílat jednotlivé vypínače, nebo bužírky, či drobné nářadí a materiál v krabičkách od cigaret, nebo v dopisech. Bude to dělat jen jako vedlejšák při zaměstnání - neuživí ho to.
Takže těch 10 kategorií jsou hlavní položkové parametry pro vyhledávání ve skladu. Pokud bude úspěšným eshopem, bude brzo potřeba mnohem víc vyhledávacích hesel. Nejen ve vlastním skladě. Bude se muset rozložit například kov na spojovací součástky, tyče, elktrody, nářadí........., dále elektro na instalace kabely, vypínače, izolačky, svorky, jističe,............, dále například tmely a jiné spíše stavební věci atd...
Je tedy možné, že půjde jen o prodej zbytků materiálu po krachu, nebo prodej věcí z bazaru, exekucí, nebo jen domácích přebytků jako je ložní prádlo a použité oblečení. Zřejmě by to bylo vhodné řešení pro skomírající kamenný obchod se vším možným.
Mám zkušenost, že obsluha eshopu (ale i většina jiných uživatelů) chce vždy jen to, čemu rozumí, nebo je schopna a ochotna porozumět - jako vzorci se kterým bude umět pracovat. Jiný typ lidí chce makro, které udělá na kliknutí potřebné a jiného nic znát nechce.
Zde je zřejmé, že by sice specializované sloupce potřeboval, ale výsledek by měl být asi vedle sebe - což lze udělat velmi snadno, ale pak přijdou další požadavky. Nyní je možná potřeba mít kategorie vedle sebe, aby je jednoduše vytisknul a zajel do příslušného skladu. Například žárovky budou ve sklepě a tam bude ještě další materiál, který se nekazí - ale ne všechen. Za půl roku už může chtít specializovaný výpis pro sklad se sloupci - ale opačně číslo zakázky regál - typ sortimentu a počet.
Mám živou představu jak podle vytištěného lístku "porcuje" materiál k vytištěným lístkům a kompletuje jednotlivé dodávky - nejspíš všechny za 1 den :-) - prostě nebude chtít všechny sloupce vedle sebe aby to bylo přehledné a co nejednodušejší. Jde zřejmě o začátek podnikání a uživatel musí dozrát představou zejména dík výkonu jeho ekonomiky.
Prostě nejednodušší řešení je nejlepší. Až bude vědět více o svých potřebách (ne jen představy začátečníka) tak nám sem napíše něco víc sofistikovaného.
Editoval neutr (16. 10. 2014 14:28:33)
Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ