Fórum pro uživatele kancelářského balíku OpenOffice | LibreOffice
 

#1 10. 8. 2009 13:36:02

gln
Člen
Registrace: 10. 8. 2009
Příspěvků: 5

Vytvoření podmínky "IF"

Dobrý den všem...

Potřebuju poradit s tvorbou databáze v OpenOffice.org Base. (verze 3.1, používám na Linuxu) S tímto programovým balíkem pomalu začínám, přecházím z MS Office. Jsem tedy naprostý začátečník – to předesílám. :-)
Mám databázi filmů, které mám koupeny, cca 350 filmů. Tu mám zatím v MS Access a převádím ji do Base. Podařilo se mi převést tabulku, nadefinoval a upravil jsem si zadávací formulář, základ funguje, prakticky jde používat – jen ji potřebuju „dokrupičkovat".
O co mi tedy jde?

1.Mám tabulku s názvem „film".
2.V této tabulce je mimo jiné sloupec „CS_titulky", který obsahuje pole typu BOOLEAN (YES/NO) – v zadávacím formuláři databáze je to zaškrtávací políčko
3.Potřebuju napsat dotaz (příkaz), který by mi zobrazil v jiném textovém poli (prohlížecí formulář) podmínku ve smyslu, že pokud je políčko zaškrtnuto uvede se např.: „české titulky", v opačném případě bude uvedeno např.: „bez českých titulků". (ono to pak bude složitější, bude tam další příkaz SQL --> spojení s dalším polem „další titulky",  ale to až později.)
4.Myslel jsem si, že by tento základní SQL příkaz měl znít:
SELECT IF ("CS_titulky"=1, 'české titulky', 'bez českých titulků') FROM "film"
(Podle různých nápověd, co jsem našel na NETu by to mělo být v pořádku...)
   
5.Ale tomu tak není, SQL mi hlásí chybu:
Stav SQL: 37000
Kód chyby: -11
Unexpected token: IF in statement [SELECT IF( "CS_titulky" = 1, 'české titulky', 'bez českých titulků' ) FROM "film"]

A je jedno, jestli zadám "CS_titulky" = 1 nebo "CS_titulky" TRUE nebo "CS_titulky" = TRUE...

6.Přičemž v Base mi SQL v dotazech a tabulkách funguje. Mám vyzkoušeno a ve formuláři nebo sestavě nebo v dotazech používám např. příkazy:

a)SELECT CONCAT( "jazyk", CONCAT( ', ', "dalsi_jazyk" ) ) FROM "film"
  (spojí dvě textová pole do jednoho a mezi slova přidá čárku)