Tohle zadání by chtělo ukázku.
Domnívám se že půjde o jeden list nového zboží do obchodu (možná i eshopu) kde první list bude zřejmě tím který je, nebo bude v nabídce. Vychází zřejmě z aktuálního stavu. Naproti tomu druhý a možná i další listy budou nabídky od dodavatelů (zdrojů - výrobců, velkoobchodů, samopěstitelů, drobných výrobců a podobně).
Ten problém je ve skutečnosti, že v domácím sortimentu je například káva o stejné gramáži ale jiné ceně. Potom nesouhlasí například "Káva Jihlavanka 0,5 kg s obdobným sortimentem "Jemná káva Tchibo 0,5 kg". Tady je to alespoň celé slovo "káva", ale jindy bude jen velice obtížné stanovit markery pro hledání. Stačí například "karotka" místo "mrkev" a podobně.
Dodavatelé kterých může být i 10 listů musí mít rozklad názvu ve kterém se musí hledat pomocí SEARCH, nebo Find. Respektive makrem na principu search descriptoru. Na tohle nezaberou ani regulární výrazy. Seznamy by vracely mnoho irelevantních nálezů.
Správnou cestou je tedy rozklad a hledání počtu příznaků do pomocných sloupců. V případě nejistoty by vzorec měl vygenerovat hyperlink který skočí přímo na sporný výraz. (Makrem je to snadnější - nikam se skákat nemusí, ani nic rozkládat do pomocných sloupců - jen se klikne a dialog může zobrazit dávku kterou může nejen sloučit do sloupce podle relevance (který procházíme roletkou), ale může zobrazit obrázek který bývá k dispozici.
Ještě detail. Zdroji bývají výstupy v různých formátech - nejčastěji v CSV. To ale může být problém. Čísla mají tečku místo čárky, rozhoduje kódování a podobné detaily (bylo to tady už moc krát).
Takže jestli Vám budou kamlanovo vzorce stačit - budiž. Ale pokud jde o to co si myslím tak to bez maker asi snadno nepůjde.
Editoval neutr (2. 10. 2019 14:49:45)
Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ