Uvedený postup je celkem často používán a byl zde uváděn vícekrát. Technicky se jedná o práci pouze s Calcem ve kterém se používá tzv. PLATNOST (dříve také jiný název PRO stejný systém tuším KONSOLIDACE). S velkou výhodou se používá roletka která je celkem variabilním prvkem. Dlužno dodat, že pro Calc nelze použít nástroj HROMADNÉ KORESPONDENCE (HK). Šlo někdy úspěšně - jindy s problémy používat exporty z Calcu do Writeru. Nyní to ve verzi LO 6.2 opět funguje (netestoval jsem všechny různé převody, jen základní číselná či textová data tabulek). V minulosti se takový stav opakovaně vyskytoval a následně přestal fungovat. Nepokládám tento způsob za stabilní. Stačí aktualizace a přestane to opět fungovat.
Calc má vlastní možnosti jak použít hromadnou korespondenci. Je to samozřejmě pomocí maker kterými lze vytvořit email s přílohou, nebo bez - vše přímo v obsahu. Tento následně vyskladnit do složky korespondence a odeslat klasickým způsobem náraz (nutný poštovní klient).
Tady je důležitou skutečností možnost zpracování formuláře "na míru", nebo krmit šablonu Writeru. Také je možnost tahat data přímo z Base (nikoliv jenom tahat data z jiného listu, nebo externího sešitu). To zajišťují makra s SQL dotazy.
Jedná se o různé postupy, které mají více možností a dobře zpracovaný systém překonává HROMADNOU KORESPONDENCI (HK) z Writeru. Lze odesílat emaily i dávkou i když je k tomu potřeba propojit prohlížeč nebo poštovní klient s LO (AOO). Odeslat email i bez nastaveného propojení lze také, ale může dojít k tomu, že se vytvoří fronta kterou poštovní klient nezvládne (musí být zajištěna zpětná vazba kontrolující odeslání emailu).
Proto je celkem nejvýhodnější připravit kompletní korespondenci složenou z více emailů do složky pošty. Teprve poté odeslat poštovním klientem, nebo browserem. "HK" má nevýhodu právě v tom, že se musí individuálně vybrat adresát, navolit šablonu a každý jeden email odkliknout.
Také existují možnosti přenést více úkonů například na Thunderbird (respektive jiný poštovní klient) s tím ale žádné zkušenosti nemám. Snad každý poštovní klient má možnost vytvoření vlastních šablon které lze použít podobně jako v "HK" Writeru, nebo možná i sofistikovaněji.
Kdysi jsem pomáhal s velmi rozsáhlým systémem šablon a klientů pro jednu cestovku. Obsahovala adresář stromově strukturovaných letovisek. K tomu klientelu které se nabízely destinace podle dřívější objednávky toho kterého klienta. Autorka podle nějakého klíče posílala nabídky stejných a podobných lokalit. Individuálním klientům nabízela určitý slevový systém o kterém také nic nevím, ale vyžadovalo to výpočet koeficientu zřejmě podle zrealizovaných historických objednávek. Každý klient dostal jinou nabídku včetně ceny.
Autorka to posílala pomocí „HK" s tím, že vyplněné šablony byly v jednom adresáři (název podle klienta). Hotové šablony byly přílohou. To byl asi nejsložitější systém který jsem řešil.
Také jsem řešil klasické šablony interní komunikace které spočívaly pouze na šablonách nebo pokud šlo o externí kontakt, tak se to převádělo do PDF. Tam to ale nechodilo přímo ven – jen rámcově pomocí složek jednotlivým referentům, nebo sekretářce. Tyto byly zase prošpikovány speciálními poli a nebo i sekcemi s různými obsahy jako jsou citace norem, rozhodčích výroků a nebo možná obrázky, tabulkami či jinými objekty. To byl zase z pohledu práce nejnáročnější systém.
Faktem je, že rozumné řešení je někde mezi těmi nejsložitějšími a jednoduchými systémy a sice takové, kterému uživatel rozumí do hloubky. Zde z vlastní zkušenosti uvedu, že bych se spoléhal nejvíc na Calc. Konkrétně ve formě databáze (jako registrovaný sešit adres) ze kterého lze snadno manuálně ale i makry číst bez SQL, dále samostatný sešit pro tvorbu šablon a nakonec také pro kontrolu odeslané a přijaté pošty. Jde o snadné propojení mezi Calcy, snadnou editaci databází a možnost kdykoliv manuálně upravit.
Z výše uvedených postupů mám většinu vzorů schovanou, ale mám hodně různých vzorů a už si ani nepamatuji ve kterých složkách to mám. Ty systémy popisované jako „obtížné", nebo „složité" poslat nemohu protože bych musel mít souhlas autorů předloh.
Takže když upřesníte co potřebujete najdu, nebo vytvořím podle potřeby. Většinou je potřebné upřesňovat potřebu postupně kvůli technickým detailům, což bývá často problematické. U Vás ale vidím, že jste se pustil do rozsáhlejší práce a mnoho věcí je pro Vás nových.
Editoval neutr (18. 3. 2019 07:42:38)
Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ