Tak jsem se na to díval a pár věcí mi není zřejmé. Především mi připadá že jsou nevhodně postaveny vazby. Zřejmě musíte upřesnit postupy respektive obsluhu databáze. Já se nyní domnívám takto :
1. Databáze FAKTURAČNÍ ÚDAJE slouží pro účtárnu. Potom je asi potřebné přidat kolonku přijato a ukončeno (předáno ap.). Účtárna pak potřebuje ještě nějaké podklady jako materiál, pracovní výkazy a podobně ale to už Vás asi nemusí zajímat. Pokud ale stavíte celý systém tak by to mělo v návrhu být databáze připraveno.
Z toho plyne že Formulář FAKTURAČNÍ ÚDAJE by se neměl vyplňovat manuálně - měl by se načítat při poslední operaci - například při odevzdání práce. Nevidím ale důvod proč by se to mělo zadávat paralelně - manuálně. Podle mne žádný form z Vaší pozice není potřeba pokud tedy nebude sloužit účtárně pro dodatečné vstupy.
2. ADRESA ZAKÁZKY je mi záhadou. Podle obsahu je to zbytečná duplicita. Chápu spíš že by to měla být databáze s názvem STAV ZAKÁZKY. Do toho by měl přístup provozní element který to vyřizuje (opravuje a podobně). Pak by tam ale mělo být mnohem více položek a vůbec ne nějaké adresy.
PS : Tak mezi tím nám vypadla elektřina - hodinový black out.
3. Databáze STROJ vypadá že jste majiteli strojního parku který půjčujete. To by byly nejspíš speciální dopravní prostředky a zemní stroje, jeřáby, míchačky a podobné věci. Je také možné že děláte subdodávky. Z toho by měly vycházet vazby.
Takže podle mne by v této fázi měly být vstupem databáze OBJEDNÁVKA, ZÁKAZNÍK a STROJ. primárně se vyplní objednávka která seznamem (nebo ComboBocem) zadá zákazníka - pokud neexistuje tak se musí zapsat samostatně formem. Jinak se jen vybere roletkou.
Podobně je to se strojem pokud jsou to Vámi evidované stroje (Vaše základní prostředky). Takže základním a většinou jediným zadávacím formrm by měla být OBJEDNÁVKA.
Ovšem OBJEDNÁVKA potřebuje také více a jiných položek. Zejména datum příjetí, kontakt a možná číslo dokladu kterým se tak stalo. Samozřejmě co je předmětem objednávky a pak teprve nějaký detail popisu. Měl by tam být i kontakt na objednatele. Ti mohou být různí i v rámci stejné firmy.
Objednávka by měla mít automatické přidělení čísla a datumu + čas + toho kdo přijal podklady (vyhotovil objednávku). Samozřejmě by tam měl být odkaz na právní formu pokud je to pravidelná činnost, nebo odkaz na klasickou, či elektronickou objednávku.
Takže já jsem vymazal všechny vazby a postavím nové podle Vašich propozic. Jde o to zda tam budou nebo nebudou vazby N:N, M:N, 1:N ři také 1:1.
Musím ještě dodatm že jsem delší dobu s Base nepracoval a přišla nová verze LO kde už je zřejmě plně implementovaný motor Firebird. Takže jsem zjistil že je rozhraní značně příznivější ale nevím co vše to umí a jak na to.
Přes to když si vložíte nyní tlačítko tak pravým tlačítkem myši zavolejte kontextovou nabídku a zvolte OVLÁDACÍ PRVEK. Hned na první kartě (tam kde se zadává název) je dole položka volby OBECNÉ > ČINNOST > zde nastavíte snadno co má tlačítko dělat a je tam toho docela dost. A co víc opravdu volby fungují. Dříve tam byly jenom 3 možnosti ale nyní můžete například uložit záznam, zadat nový záznam, odeslat formulář nebo smazat záznam a další věci. Tohle dřív nebylo a tohle je super.
Upřesněte prosím strom vazeb nebo potvrďte že je to tak jak jsem popsal.
Editoval neutr (9. 3. 2017 19:21:45)
Moje e-mailová adresa
Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte orientaci při vyhledávání řešení JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ