Fórum pro uživatele kancelářského balíku OpenOffice | LibreOffice
 

#1 18. 6. 2014 20:25:46

xorsag04
Člen
Registrace: 18. 6. 2014
Příspěvků: 1

Zdroj dat jako tabulka

Dobrý den,
jsem úplný začátečník a vytvořil jsem si jednoduchou databázi na vkládání údajů pro klienty psího salonu. Když při zadávání dat ve formuláři kliknu dole na liště zdroj dat jako tabulka, tak se mi nahoře otevře tabulka s údaji ve sloupcích a řádcích. Potřeboval bych ale sloupce nějak mezi sebou přehodit (první sloupec např. příjmení), podle čeho se ty sloupce řadí? Nejsem schopnej na to přijít :-)
Děkuji moc za radu a omlouvám se, pokud je to stupidní dotaz

Offline

#2 19. 6. 2014 04:38:37

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 3,435

Re: Zdroj dat jako tabulka

Pro začátečníka je utrpením prokousat se pojmy. Jenže právě proto by to chtělo upřesnit :
A: -  Nejdříve musíte mít existující databázovou tabulku - ze které budou data čtena do formuláře.
B: -  Takže si nejdříve otevřete soubor s existující tabulkou a pak klikněte na vytvoření formuláře.
C: -  Nový formulář je hned přiřazen k této tabulce.
D: -  Máte - li tabulek více (stejná databáze - několik různých tabulek) vyberte tou ikonou jednu z nich.


      Podle toho si tipuji, že jste si otevřel novou databázi (je otázka jakou - je možné více voleb), ale nepoužil jste vzory pro vytvoření tabulky. Nabízejí se 2 kategorie - pracovní a osobní. Když byste použil některý vzor, formulář by Vám hned nabídl volbu seřazení existujících sloupců, respektive jejich názvů. Při tom se můžete dopustit té chyby, že zvolíte vše, tak jak obsahuje tabilka. Pokud jste si vytvořil tabulku pomocí vzoru, tak do formuláře přesuňte jednou šipkou ( - tedy spíš jedním trojúhelníčkem) nabídnuté volby. Do formuláže nemusíte v žádném případě umístit všechny sloupce (to se dělá jen pro takové, ze kterých se zadává do tabulky).