Fórum pro uživatele kancelářského balíku OpenOffice | LibreOffice
 

#1 5. 4. 2014 20:33:39

markoma
Člen
Registrace: 14. 5. 2011
Příspěvků: 14

Writer dokument zložený z viacerých dokumentov

Prosím o rdau hľadám najjednoduchšiu možnosť ako vytvárať cenovú ponuku, kde prvý list vo Writer dokumentu a posledný bude všade rovnaký strana 2-5 sa bude meniť podľa tovaru a 6 strana bude celostranový list vytvorený v Calc. Hľadám možnosť ako to cele pospájať tak aby to bolo ako klikátko

Offline

#2 5. 4. 2014 21:48:43

PetrValach
Člen
Registrace: 24. 5. 2007
Příspěvků: 555

Re: Writer dokument zložený z viacerých dokumentov

Nesmysl, použijte sekce anebo tzv. hlavní dokument. Hlavní dokument - pomocník při správě rozsáhlých dokumentů


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#3 5. 4. 2014 22:07:49

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Writer dokument zložený z viacerých dokumentov

Jestli tomu dobře rozumím tak základním dokumentem je Writer.
- 1. a 6. stránka by měla být stejná?
- 2. - 5. stránka be se měla měnit podle zboží?
-----------------------------------------------
Nebo má být na 1. straně Writeru hlavní nabídka, ze které se skočí do některého listu z 2. až 5. kde se klikne už přímo na vlastní položku?
- Nebo ty vlastní nabídky jsou už v listech 2. - 5. - ale k čemu pak Calc?
- Ten Calc může být jen tabulkou pro Writer. Ale já to chápu tak, že chcete právě měnit spíš ten poslední list (Calcu).
     Rozeberu obsah popisu - použiju k tomu Vaši formulaci :
Prosím o radu hľadám najjednoduchšiu možnosť ako vytvárať cenovú ponuku, kde
1. "prvý list vo Writer dokumentu a posledný bude všade rovnaký
2. strana 2-5 sa bude meniť podľa tovaru
3. a 6 strana bude celostranový list vytvorený v Calc.
Hľadám možnosť ako to cele pospájať tak aby to bolo ako klikátko
ad 1. První list bude stejný s posledním? - To je 7. list? - Nebo bude podobný tomu listu Calcu?
ad 2. 2-5 list se budou měnit podle zboží - zřejmě tedy na prvním a posledním listě se má kliknout a na základě toho se mají změnit obsahy v listech 2-5. (Jak víte, že Vám budou stačit 4 listy, nebo že to není moc? Ale hlavně když na takový list skočíte má tam být klikátko na návrat? Nebo očekáváte, že se to udělá podobně jako v prezentaci?
-----------------------------------------
Vše lze udělat ale nejdřív musí být jasná představa. Ten List Calku má být k čemu? Má to být stále stejný list, nebo se bude měnit? A je to poslední list?
-----------------------------------------
Do sebe vzájemně lze vkládat dokumenty pomocí OLE objektu. Například lze v Calcu určit databázové úseky, nebo jen pojmenované a ty pak vkládat do stránky. Jenže jestli děláte nabídku (ponuku) tak, že jim sešit Writeru posíláte, tak tam musíte dát tabulku napevno - žádné propojení OLE ap. V té chvíli to pak musí být tabulka Writeru, která se jen v Calcu vytvořila a překopírovala. Věděl bych jak schovat Calc do Writeru, aby to byl Calc. Jenže tu nabídku budou otevírat v čem? Ve Wordu? - Pak by nic nechdilo ani náhodou. Jen klasické hyperlinky s notací pro Windows a to ještě jen docela "možná".
-----------------------------------------
Nebo jim tu nabídku ukážete ze svého stroje, či z Cloudu?
ad 3. Tady vidím největší potíž v popisu - proč Calc?
     Ale ani ostatní není dost jasné - ty listy 2-5. budou mít stálý obsah, nebo chcete do nich načítat?
Pokud tam bude stálý obsah (celá Vaše ponuka) tak nevidím žádný problém to propojit klikačkami. Pak je mi ale divné k řemu tan Calc a stejná první a poslední strana.
-----------------------------------------
     Popište to lápe - třeba jako malůvku se šipkami, nebo writer s popisem stran - "tady chci klikačky", tamto zase bude obsah, který se bude (nebude) měnit - a tady chci tu tabuilku z Calcu, kde bude asi tohle....ap.
     Mám představu, že v každém listu z 2.-5. bude nevigace na ostatní listy (podobně jako v html) a data se načítají do oken (rámců OLE ap.). Pak třeba na 1. stránec úvod, oslovení a instruktáž jak s tím pracovat + klikačky na jednotlivé strany, kde každá strana má svůj vlastní sortiment. Pak ale zase nevidím účel aby byl stejný poslední list s prvním, nebo aby tam byl ještě ke všemu list Calcu.

Editoval neutr (5. 4. 2014 22:21:02)


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#4 6. 4. 2014 16:15:04

markoma
Člen
Registrace: 14. 5. 2011
Příspěvků: 14

Re: Writer dokument zložený z viacerých dokumentov

Tak sa to pokúsim popísať podrobnejšie .
V ponuke máme asi 100 zariadení, ktoré ponúkame na predaj.
Strana 1 je úvodná hlavička, kde sa mení len adresa zákazníka a dátum ostatné sú základné veci o nás.
na 2 až 4 strane budú podrobné informácie o tovare + nijaké obrázky ( niekedy stačia 2 strany niekedy je treba viac
na 5 strane tabuľka výbavy zariadenia, ktorá je na celú stranu podľa druhu zariadenia vytvorená v Cal rozsiahla databáza a cenník
a 6 strana bude záver záruka atď.

Zatiaľ to riešim tak , že na každé zariadenie  mám vypracovanú ponuku samostatne a 5 stranu kopírujem z Calc.  To čo ma hnevá je ak sa niečo zmení na 1 alebo poslednej strane je nutné túto zmenu spracovať na každej ponuke samostatne.
Nakoniec to celé uložím do PDF a posielam zákazníkovi.

Offline

#5 6. 4. 2014 18:28:48

neutr
Člen
Registrace: 8. 3. 2007
Příspěvků: 2,678

Re: Writer dokument zložený z viacerých dokumentov

Aha to je jiná. Udělejte si v Calcu pojmenované oblasti (nebo pojmenované databázové oblasti - je to celkem jedno). V té oblasti pak byste měl mít vše k tovaru na stranách 2-4.
    V jiných sešitech Writer udělejte vše k pasážím podle Calcu. Hlavně stejná jména, abyste to nehledal dlouho. Také si udělejte sešit, nebo Calc pro zákazníky a zase tam pojmenujte(v Calcu) oblasti podle zákazníků. Máte možnost vše vkládat jako sekce, nebo celé stránky z Calcu, ale doporučuji udělat z calcu tabulku ve Writeru a uložit ve foldru, který pojmenujete podle sortimentní skladby.
    Calc se dá načíst jako OlE. Bohužel pokud je to větší náhled, vytvoří se posuvníky. To pro export do PDF nepotřebujete. Takže Si například uděláte folder Tovar1, kde budou jednotlivé sešity s texty a tabulkou (nebo tabulkami). Při tvorbě nabídky jen vložíte sekce podle nabídky. Detaily, které se upravují ve zdojích mohou být také odkázané sekcemi. Takže například oslovení zákazníka, adresa a podobně bude například v foldru "Klient" a bude mít standardní úpravu - logo, oslovení, adresu ap.
    Při vytváření konkrétní nabídky začnete v 1. listě vložením sekce "klient", pod to sekce "o Nás" a pak třeba rejstřík. v následujících listech už dáte podle uvážení sekce z foldru "Tovar1".
    Následně vyberete :ÚPRAVY > SEKCE Odkazy - rozpojit. Pokud máte zdroje pro sekce vybavené formáty názvů ap, lze nakonec vygenerovat rejstřík (to jsou klikačky například podle názvů, nebo obrázků). Rejstřík umístíte tam kde se to hodí - někam na začátek - pod sekci "o nás". Jsou to klikačky, které se do PDF převedou - musíte to ale zadat v exportu.


     Když si uděláte šablonu, tak tam stačí napsat adresy pro sekce, které si nakopírujete do paměti. Pak už jen kopírujete a přepisujete například file:///C:/Tovar/Tovar1/tovar_11.odt Pak už přepisujete jen to poslední číslo např. file:///C:/Tovar/Tovar1/tovar_12.odt ...../tovar_13.odt .. a podobně.
     Ty odkazy v šabloně (sešitě vytvořeném ze šablony), které nepotřebujete hned smažete a jde to rychle - vložit sekce, následně rozpojit, vytvořit rejstřík a export do PDF.

Editoval neutr (6. 4. 2014 18:34:46)


Pokud je Váš problém vyřešen, označte prosím svůj příspěvek za "VYŘEŠENÝ"
Zlepšíte tak orientaci na fóru při vyhledávání řešení problémů
JAK OZNAČIT TÉMA ZA VYŘEŠENÉ

Offline

#6 15. 4. 2014 16:49:02

markoma
Člen
Registrace: 14. 5. 2011
Příspěvků: 14

Re: Writer dokument zložený z viacerých dokumentov

Tak priznám sa že tu som sa už v texte stratil. OLE objekty ak vložím do Calc a ak obsahujú aj obrázky tak  OO zamrzne a nedá sa pokračovať ďalej. Možno pre jednoduchosť prosím o radu c Calcu vyriešiť to ako zadať, že výsledný dokument bude spojený z Write dokumentu a to strana 1 write - úvod  strana 2 až 4 vrite ( názov tovaru) strana 3 Calc tabuľka alebo tabuľka prevedená do Write   strana 5 záver Write záver. Všetko to potrebujem pospájať tak aby Keď zadám napríklad z  menu názov tovaru bolo jasné ktorá stránka sa bude kam vkladať

Offline

Zápatí